یک بازی فکری جالب‌

راز سیب طلایی‌

از ابتدای سال 2008 تا حالا به جز Advanced Wars برای کنسول دستی DS بازی‌های خوبی منتشر نشده اما در یکی دو هفته اخیر اوضاع تغییر کرده است. با وجود بازی‌هایی از قبیل نینجا گیدن برای DS یا God of War برای PSP می‌توان انتظار داشت شرایط کنسول‌های دستی بسیار بهتر بشود.
کد خبر: ۱۶۱۷۵۱

بازی‌های ماجرایی مانند فنیکس رایت یا هتل داسک موفقیت نسبتا خوبی روی کنسول دستی DS داشتند و به همین دلیل بازی سازی‌های دیگر به سراغ طراحی بازی‌های ماجرایی برای این کنسول رفتند. بازی Professor Layton and the Curious Village  یک بازی ماجرایی معمایی از استودیوی 5 Level  است که تازه برای کنسول DS منتشر شده. البته نسخه ژاپنی این بازی مدت‌هاست در بازار ژاپن وجود دارد.

از نظر گرافیکی بازی پرفسور لیتون بسیار زیباست. همه چیز دو بعدی و کارتونی طراحی شده و هر بیننده‌ای با اولین نگاه عاشق محیط و شخصیت‌های بامزه این بازی می‌شود. با اینکه شخصیت‌ها از نظر ظاهری چندان پیچیده نیستند، اما دقت زیادی در طراحی محیط پس زمینه انجام شده. وجود سکه‌های راهنما که در گوشه و کنار هر لوکیشن مخفی شده اند، به شما کمک می‌کنند تا به جزئیات و ظرافت در طراحی هر صحنه بیشتر توجه کنید.

داستان از جایی شروع می‌شود که پرفسور لیتون و شاگردش لوک، نامه ای از بانو دالیا دریافت می‌کنند که بیوه بارون رینهولد است که تازه از دنیا رفته. در وصیت نامه بارون رینهولد، از یک شیء باارزش به نام سیب طلایی نام برده شده که بعد از مردنش نقش به‌سزایی در تقسیم دارایی‌های او بین ورثه ایفا می‌کند. پرفسور لیتون به دهکده سنت میستر می‌آید تا به درخواست بانو دالیا راز سیب طلایی را بیابید که هیچکس تا به حال نتوانست است آن را پیدا کند. اما در بدو ورود پرفسور و شاگردش یک قتل در خانه رینهولد رخ می‌دهد و یکی از مستخدم‌ها فرار می‌کند.

به این ترتیب ماجرا کمی‌پیچیده می‌شود. داستان بسیار خوب پرداخت شده و با اینکه هیجان زیادی ندارد، آنقدر جذاب هست که شما را تا پایان دنبال خود بکشاند. موسیقی زیبا و آرام بخشی هم در طول بازی شما را همراهی می‌کند تا با بازی کردن پرفسور لیتون، هر چه بیشتر اوقات آرام و بدون هیجانی را سپری کنید.

پیشرفت در بازی تنها با حل کردن معماها و چیستان‌های منطقی امکان پذیر است. به دلایلی، همه ساکنین شهر سنت میستر از معما حل کردن خوششان می‌آید و برای باز کردن هر گونه سر صحبت باید اول به معماهای بی شمار آن‌ها پاسخ بدهید. معماها هیچ ربطی به خط داستانی ندارند و بسیاری از آن‌ها از معماهای مشهور تاریخ برداشت شده اند. در طول بازی با کلیک کردن روی اشیاء مختلف صحنه، می‌توانید یک سری معمای مخفی را هم پیدا کنید. مثلا اگر روی ساعت کلیک کنید، پرفسور لیتون یاد یک سوال معروف می‌افتد که در یک ساعت دیجیتالی 12 ساعتی، در یک شبانه روز چند بار اتفاق می‌افتد که سه رقم یکسان پشت سر هم تکرار شوند؟

معماهای دیگری نظیر بازی با چوب کبریت، خطاهای بصری و معماهای منطقی زیاد سر راهتان هستند. پرفسور لیتون حدود 130 معما دارد که بیشتر آنها در گوشه و کنار مخفی هستند. پس از حل‌کردن هر معما مقداری امتیاز پیکارات و بعضی وقت‌های اشیاء جانبی جایزه می‌گیرید. اگر در حل یک معما دچار مشکل بشوید، می‌توانید از سه مرحله راهنمایی بازی برای آن کمک بگیرید. هر مرحله راهنمایی یک سکه راهنما خرج دارد. راه جمع کردن سکه‌های راهنما، جستجوی همه گوشه و کنار و اشاره کردن با استایلوس روی هر شیء مشکوک در صفحه است.
پرفسور لیتون یک بازی بسیار آرام بخش و ایده‌آل برای طرفداران بازی‌های ماجرایی و کسانی است که از حل معماهای منطقی لذت می‌برند. معماها تحت نظارت دکتر آکیرا تاگو که استاد دانشگاه چیبا در ژاپن است و کتاب‌های تالیفی زیادی در زمینه معما و چیستان دارد طراحی شده اند. در جمع دوستان هم می‌توانید به راحتی با مطرح کردن چند چیستان و معمای منطقی از بازی پرفسور لیتون حسابی سرگرم بشوید.

سید طه رسولی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها