چهره‌های دور

دایان لین‌

بازیگر فیلم «مفقودالاثر» 22 ژانویه سال 1965 در شهر نیویورک به دنیا آمده است. پدر و مادرش در کارهای هنری هستند و همین نکته باعث شد تا دایان لین از همان دوران کودکی به کار بازیگری بپردازد. وی اولین نمایش صحنه‌ای خود را در سن 6 سالگی بازی کرد.
کد خبر: ۱۵۸۱۱۰

حضور در تعدادی نمایش درخشان و پر سر و صدا باعث شد تا هالیوود او را دعوت به همکاری کند. 13ساله بود که جورج روی‌هیل او را در فیلم جذابش «یک رومانس کوچولو» (1979) به بازی گرفت. لین در این فیلم نقش مقابل سرلاورنس اولیویه را بازی کرد. فیلم فروش متوسطی کرد و اولیویه از او به عنوان گریس کلی جدید سینما اسم برد و بازی‌اش را  تحسین کرد. حضور در این فیلم نام این را در سطح وسیعی مطرح کرد و مجله تایم عکس او را روی جلد چاپ کرد و از وی به عنوان یک بازیگر جدید و جوان مستعد اسم برد.

پس از‌آن لین در یک سری فیلم متفاوت بازی کرد که برخی از آنها در گیشه نمایش با موفقیت روبه‌رو شدند. در همین ایام او در تلویزیون هم به کار پرداخت. اوایل دهه 80 با بازی در فیلم‌های «ماهی پر جنب‌و جوش» و «بیرونی‌ها» (هر دو 1983) بود که تبدیل به یک چهره بسیار سرشناس و مطرح شد و فیلم‌های مهمی مثل «اسپلاش» (1984)، «ارابه‌های آتش» (1985) و «کاتن کلاب» (1986) به او پیشنهاد شد. در این زمان او 19 ساله بود و برای 3 سال کار بازیگری را کنار گذاشت. «لیدی بیور» (1987) او شکست سخت تجاری خورد، ولی در همین سال «شهر بزرگ» وی با تحسین منتقدان و استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها