به گزارش
جام جم آنلاین، عبدالله ارجائی، ظهر یکشنبه در سفر چندساعته به قوچان و در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان گفت: با اهتمام ویژه نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی مجوز ماده ۲۳ برای محور سبزوار به قوچان صادرشده و این موضوع اتفاق خوبی برای مردم این منطقه خواهد بود.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور قوچان باجگیران اظهار داشت: محور قوچان به سمت باجگیران در اولویت دوباندهسازی قرار دارد تا درکوتاهمدت در مسیر رفتوبرگشت دو جاده مجزا داشته باشیم.
ارجائی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این جاده ترانزیتی روکش آسفالت است که به سبب اهمیت موضوع در دستور کار قرار دارد.
وی با تایید بر اجرای طرحهای زیرساختی در حوزه راه و بازآفرینی شهر در قوچان، به بازدید از مسجد سایت مسکن مهر قوچان اشاره کرد و گفت: این طرح با کمک و خودسازی مردم قسمت اعظم آن انجامشده و ما برای اتمام طرح کمک خواهیم کرد.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح تقاطع غیر همسطح نشاط نیز به اتمام رسیده و سالها در انتظار تخصیص اعتبار برای ۲ درصد نهایی آن بوده است، اضافه کرد: امروز بازدیدی برای این تقاطع نداشتیم، اما اگر این طرح در محدوده شهری نباشد اسناد آن باید ارسال شود و با توجه به اینکه ۹۸ درصد آن انجامشده برای اتمام وزارت راه اهتمام ویژهای خواهد داشت.
ارجائی همچنین با اشاره به آزادراه مشهد – چناران و ادامه دادن تا قوچان بیان کرد: در این زمینه نماینده شهرستان پیگیریهای زیادی داشته، اما در مرحله اول این طرح که در حال اجراست باید بزرگراه تا چناران اجرا شود و در مرحله دوم محور چناران - قوچان در دستور کار قرار گیرد که این طرح هم از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات دولت است.
ارجائی با اشاره به درخواستها برای ساخت میدان جدید در ورودی شهرکهنه این شهرستان در محور قوچان فاروج نیز گفت: علاوه بر اقتصاد کشاورزی و صنعت برخی از شهرهایی که در حاشیه بزرگراهها هستند میتواند از اقتصاد خدماتی نیز بهرهمند شوند که در این زمینه فاروج و شیروان بهخوبی از این پتانسیل استفاده کردند، اما شهرکهنه و قوچان هنوز در این زمینه بهرهای نبردهاند.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این راستا برای اجرای طرح میدان در ورودی شهرکنه باید طرحی مناسب به تصویب شورای ترافیک و شورای همتا برسد تا در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.