اجتماع بزرگ لبیک یا خامنه‌ای در حرم مطهر حضرت معصومه(س)؛

ببینید | بزرگداشت سید مقاومت

روز گذشته نمازگزاران گروه‌گروه از اقشار و حتی سلیقه‌ها و نگاه‌های سیاسی متفاوت آمده بودند تا یک بار دیگر در نمایش وحدت و انسجامی گسترده به ندای مقتدایشان لبیک بگویند

لشکر نصر

اینجا تهران است و هنوز ساعات ابتدایی صبح، اما خیابان‌ها مملو از موتورسوارانی است که با پرچمی به دست و چفیه‌ای بر‌دوش به سمت مقصدی حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۷۵۷۰۳
 
این تازه گوشه‌ای از جمعیت است! وارد مترو که می‌شوی خیل عظیم جمعیت دیدنی است. تازه هنوز چند ساعتی به برگزاری نمازجمعه مانده! شبکه‌های اجتماعی و تصاویر ماهواره‌ای سیل جمعیت پرشور را در مصلای تهران و خیابان‌های اطراف آن نشان می‌دهند. همه آمده‌اند؛ زن، مرد، پیر، جوان، نوجوان، کودک، روحانی، دانشجو، بازاری، فرهنگی، ورزشکار و... . تمام صحن‌های مصلای امام‌خمینی(ره) پر شده بود. صف نمازگزاران به خیابان‌های مجاور رسید.
شعار حیدر حیدر، لبیک یا خامنه‌ای، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، رهبر اگر فرمان دهد جان را فدایش می‌کنیم در فضا طنین‌انداز شد. نفس در سینه‌ها حبس بود. نمازگزاران، مشتاق و چشم‌انتظار ولی‌امرشان و شنیدن خطبه‌های روشنگرانه ایشان بودند. مردم گروه‌گروه از اقشار و حتی از سلیقه‌ها و نگاه‌های سیاسی متفاوت آمده بودند تا یک بار دیگر در رفراندومی گسترده به ندای مقتدای‌شان لبیک بگویند. هرچند که این نخستین‌بار نیست مردم ایران شکوه، عظمت، اتحاد و ایستادگی در رکاب حق را به‌تصویر‌می‌کشند اما این‌بار قلب مردم داغدار مجاهد فی‌سبیل‌ا...، شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرا... و همراهان ایشان ازجمله سردار شهید نیلفروشان بود و با آهی بر دل گردهم آمده بودند تا بار دیگر دفاع از مظلوم و انزجار از رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل را فریاد بزنند.
 
لحظه موعود
آقا که برای ایراد خطبه‌ها می‌آیند، جمعیت از‌جا‌برمی‌خیزند و یک‌صدا بار دیگر فریاد می‌زنند:
صل علی محمد یاور مهدی آمد، مرگ بر ضد ولایت فقیه و... . آقا به ابراز احساسات ملت پاسخ می‌دهند.
خطبه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها با تکبیر دشمن‌شکن نمازگزاران به نشانه تأیید فرمایشات ایشان قطع می‌شود. در میان جمعیت میلیونی نمازگزار اما عده‌ای هم هستند که اگرچه در میان جمع هستند اما نمی‌توانند نماز بخوانند ازجمله تیم‌های رسانه‌ای، مکبر نماز و مأموران انتظامی که امنیت مراسم را برعهده دارند، نیروهای هلال‌احمر که سلامت‌بخش هستند، محافظ‌های مسئولان ارشد نظام، نیروهای فنی دست‌اندرکار، برخی مأموران و کارگران شهرداری و... . آنها گرچه نمی‌توانند نماز بخوانند اما همراه با جمع به خطبه‌های آقا گوش فرا‌می‌دهند. نماز جمعه و نماز عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد. با اتمام نمازجمعه، نمازگزاران بار‌دیگر در حمایت از رهبرشان و همچنین دفاع از حق و اعلام انزجار از رژیم‌صهیونیستی شعار سر دادند و یک‌بار دیگر تجلی‌بخش حضور خود در رسانه‌های سراسر جهان شدند. آن‌هم در موقعیت بسیار حساس کنونی کشور که دشمنان ملت ایران تمام امکانات و ابزارهای انحصاری بین‌المللی خود را به کار گرفته‌اند تا به طرق مختلف به امنیت و وحدت ملی ایران ضربه بزنند و در میان صفوف مردم تفرقه ایجاد کنند تا بتوانند نفوذ و سلطه استعماری خود را تحمیل نمایند.
 
ماهیت و جایگاه اتحاد ملی
در هر ملتی وحدت و همبستگی مردم باعث تلاش مشترک برای دستیابی به اهداف ملی و مانع وقوع طغیان‌ها و کینه‌توزی‌ها می‌شود. اندیشمندان علوم‌سیاسی، اتحاد ملی را از ارکان قدرت سیاسی می‌دانند که از چگونگی عکس‌العمل مردم در دفاع از منافع ملی و مصالح کشور حکایت می‌کند. تاریخ انقلاب اسلامی نتایج اتحاد را بارها در صحنه‌های مختلف نشان داده و این امر در مواضع کشور در عرصه بین‌المللی تأثیر بسیار گذاشته است؛ لذا همیشه در نوک حمله دشمنان ما همین بحث وحدت قرار داشته است، به گونه‌ای که آنها سعی کرده‌اند آن را به تفرقه و جدایی در داخل تبدیل کنند. علی‌رغم تلاش‌های دشمنان آنچه در طول این سال‌ها ثابت شده این است که مردم در شرایط گوناگون بازهم همچون قطره‌های باران گرد هم می‌آیند و دریای خروشانی از حضور خود را به نمایش می‌گذارند. این اتفاق آن‌هم در شرایطی که مردم با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و آن طرف ماجرا نیز دشمنان تمام تلاش‌شان را برای گسست مردم با حاکمیت به‌کارگرفته‌اند، مصداق بارز یک عشق و علقه قلبی است که هنوز هیچ ابزاری نتوانسته آن را از بین‌ببرد. بنابراین امروز بار دیگر شاهد بودیم که با وجود تنوع گروه‌ها و احزاب و مجموعه مذاهب در کشور، وقتی بحث وحدت و بزرگی جهان اسلام در میان است همه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و دراین‌حال بلوغ سیاسی و رشد اخلاقی و معنوی را در کشور و کل بلاد اسلامی مشاهده خواهیم کرد.

مردم بار دیگر گل کاشتند
از آنجا که «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» اصول مهم و محوری یک مجموعه دینی و یکی از ارکان کارساز، بنیادی و زیربنایی تثبیت‌کننده آن نظام است، مردم کشورمان که این روزها نیز داغدار جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مسلمین و رهبران اسلام هستند، در پی ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصرا...، رهبر مقاومت اسلامی لبنان، بار دیگر علقه قلبی خود و اتحادشان با سایر مسلمانان را نشان دادند. به‌طوری‌که جمع زیادی از مردم تهران در میدان فلسطین گرد هم آمدند تا ضمن انزجار از اقدام شنیع رژیم‌صهیونیستی با مردم لبنان ابراز همدردی کنند. در این تجمع که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، ازجمله چهره‌های فرهنگی، سیاسی و هنری برگزار شد ضمن ابراز همدردی عمیق با مردم لبنان، بر حمایت خود از مقاومت اسلامی تأکید کردند. همچنین، خانواده‌های معزز شهدای مقاومت نیز در این مراسم حضور داشتند و بر وحدت و همبستگی امت اسلامی تأکید کردند. البته این مراسم به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و میدان فلسطین شاهد حضور گسترده مردم خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها