تداوم حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و عملیات ویژه مقاومت در طوباس

ارتش رژیم صهیونیستی به موازات جنگ علیه مردم غزه، به حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری نیز ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۷۲۴۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، پس از شهادت چهار فلسطینی با تیراندازی نیروهای اشغالگر و زخمی شدن چهار تن دیگر در کرانه باختری در روز پنجشنبه، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه هم به یورش به مناطق مختلف کرانه باختری ادامه دادند و اکثر عملیات بازداشت‌ در ۲ استان الخلیل و طوباس کرانه باختری صورت می‌گیرد.

شمار شهدای کرانه باختری از هفت اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون و طبق اعلام نهادهای رسمی فلسطینی به بیش از ۷۰۰ تن و شمار زخمی‌های آن به حدود ۵۷۰۰ تن رسیده است.

سازمان امور اسیران فلسطین و باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند نیروهای رژیم صهیونیستی از روز چهارشنبه تاکنون دست‌کم ۴۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند که ۲ نفر از آنها از اسرای سابق هستند.

نابلس و طولکرم

خبرنگار الجزیره گزارش کرد نیروهای اشغالگر به شهر نابلس در شمال کرانه باختری و نیز شهر و اردوگاه طولکرم یورش بردند و ضمن آتش‌زدن بیش از ۲۰ منزل در این اردوگاه، ۲ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

«فیصل سلامه» رئیس کمیته مردمی خدمات اردوگاه طولکرم گفت نیروهای صهیونیستی اکنون در حال منفجر کردن یک خانه هستند و از صبح تاکنون‌ ۲ خانه را منفجر کرده‌اند. بولدوزرهای رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن حقوق اهالی و اموال آنها، در حال تخریب هر آن چیزی هستند که بر سر راهشان قرار دارد.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم از شهادت سه تن از نظامیان خود در حمله رژیم صهیونیستی به هنگام مقابله این نیروها با یورش نیروهای اشغالگر به شهر طولکرم و اردوگاه آن خبر داد.

نیروهای اشغالگر هم پس از یورش به اردوگاه نورشمس در طولکرم که سه روز ادامه داشت و علاه بر ویرانی زیاد سه شهید برجای گذاشت، از این شهر و  اردوگاه عقب‌نشینی کردند.

بیت لحم

نیروهای صهیونیستی ۲ برادر فلسطینی را در شرق بیت‌لحم بازداشت کردند. این نیروها به ۲ شهرک در بیت‌لحم و نیز به اردوگاه الدهیشه در این شهر یورش بردند.

پیشتر شهرک‌نشینان صهیونیستی شهرک «افرات» در جنوب شرقی بیت‌لحم با سنگ به منازل فلسطینی حمله کرده بودند.

طوباس 

از سوی دیگر، گردان‌های شهدای الاقصی در طوباس در شمال کرانه باختری عملیاتی را علیه دشمن اجرا کرده و چندین کشته و زخمی در میان سربازان اشغالگر برجای گذاشت. 

خبرنگار الجزیره هم گزارش کرد رژیم صهیونیستی یک خودرو را در اردوگاه الفارعه در طوباسِ کرانه باختری بمباران کرد و بر اثر آن یک تن به شهادت رسید و تعدادی زخمی شدند. 

حمله رژیم صهیونیستی به شهر طوباس همچنان ادامه دارد و ضمن تخریب منازل، تعدادی فلسطینی شهید و زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین از شهادت سه فلسطینی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی نزدیک شهر طوباس خبر داد.

نیروهای صهیونیستی پس از یورش ۲ روزه، که ۶ فلسطینی شهید برجای گذاشت، از شهر طوباس عقب‌نشینی کردند. 

نیروهای اشغالگر ضمن عملیات تخریب گسترده خیابان‌ها و زیرساخت‌ها، عملیات تفتیش، تحقیق میدانی و بازداشت، به یورش به شهر و اردوگاه طولکرم و اردوگاه نورشمس در شرق این شهر و نیز شهر طوباس و اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس ادامه می‌دهند.

گردان‌های شهدای الاقصی در طوباس اعلام کرد یک گروه نظامی صهیونیستی را ضمن کمین، از نقطه صفر با مسلسل هدف قرار داد و تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

گردان‌های القدس در طوباس اعلام کرد به مقابله با نیروهای اشغالگر و خودروهای نظامی  آن در محورهای مختلف جنگ ادامه می‌دهند و یک نارنجک را در یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی منفجر کردند.

در همین حال، خبرنگار الجزیره گزارش کرد با احتمال نفود نیروهای مقاومت، آژیر خطر در شهرک صهیونیستی «علمون» در کرانه باختری به صدا درآمد و رهبری جبهه داخلی رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواست در و پنجره‌ها را ببندند.

پیشتر نیروهای صهیونیستی به اردوگاه نورشمس یورش برده و با انجام عملیات نظامی گسترده که سه روز ادامه داشت، پنج فلسطینی را به شهادت رساندند.

نیروهای اشغالگر در منزلی در شمال غربی رام‌الله، پس از بیرون راندن اهالی آن، مستقر شدند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد در جنوب شهر الخلیل، چهار فلسطینی بر اثر تیراندازی نیروهای صهیونیستی زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها