حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهرهای کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بار دیگر به شهرها و روستاهای کرانه باختری رود اردن حمله کرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۷۲۹
به گزارش جام‌جم‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱»، نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز یکشنبه از سمت مرکز ایست و بازرسی الطور به شهر نابلس حمله کردند و به شهر قدیمی آن یورش بردند که در جریان آن درگیری‌های مسلحانه با رزمندگان مقاومت فلسطین رخ داد.
گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح در شهر نابلس در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان این گردان‌ها نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف منطقه باب الساحه با بمب هدف قرار دادند.
این بیانیه اضافه کرد که رزمندگان گردان‌های شهدای الاقصی با نظامیان دشمن صهیونیستی که به شهر قدیمی نابلس در کرانه باختری اشغالی یورش برده بودند، مقابله کردند.
منابع محلی فلسطینی نیز گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی ۲ جوان فلسطینی را در حالی که در نزدیکی دیوار جداکننده و نژادپرستانه در منطقه المرج در سمت شمال شهر قلقیلیه حضور داشتند، با گلوله جنگی هدف قرار دادند و آن‌ها از ناحیه دست و پا زخمی کردند.
رسانه‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که نظامیان رژیم اسرائیل به شهرک سعیر در شمال شهر الخلیل و همچنین به اردوگاه الجزون در شمال شهر رام الله یورش بردند.
همچنین ارتش رژیم صهیونیستی پس از یورش به شهرک الیامون در غرب شهر جنین، یک جوان فلسطینی را بازداشت کرد و نظامیان خود را نیز به سمت شهرک‌های السیله الحارثیه در غرب و جبع و عرابه در جنوب این شهر اعزام کرد.
پیشتر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده بود که تعداد شهدای ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به ۶۹۱ نفر و تعداد مجروحان به پنج هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از چهارشنبه گذشته تاکنون از ۳۹ شهید در کرانه باختری، ۱۹ شهید در استان جنین، ۱۰ شهید در استان طوباس، هفت شهید در استان طولکرم و سه شهید در استان الخلیل بوده اند.
بر اساس این بیانیه، در طی این مدت نیز حدود ۱۴۵ شهروند فلسطینی در کرانه باختری مجروح شده اند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین طی این مدت، اقدام به بازداشت ده‌ها فلسطینی و تخریب زیرساخت‌ها و خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها