عکس | استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای پایان حاشیه ها
پس از بازی با قرقیزستان و قبل از سفر به امارات؛

عکس | استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای پایان حاشیه ها

برد تیم‌ملی در شبی پر انتقاد و توجیه دوباره قلعه‌نویی

امیر آنچلوتی!

امیر قلعه‌نویی همیشه برای بازی‌های بد تیم‌ملی یک دلیل دارد؛ فلان تیم هم مقابل فلان تیم خوب بازی نکرد. پنجشنبه شب هم مثال‌های زیادی برای سرمربی تیم‌ملی وجود داشت تا بگوید اگر ایران بد بازی کرده، ایراد نگیرید چون استرالیا در زمین خودش به بحرین باخته و کره‌جنوبی در خانه از پس فلسطین برنیامده است، بی‌آن‌که کوچکترین اشاره‌ای به برد۷بر صفر ژاپن برابرچین کند!
کد خبر: ۱۴۷۱۵۷۷
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
قلعه‌نویی همیشه بدتر را مثال می‌زند تا فشار انتقادات را از خود بردارد اما این نسخه برای هواداران قدیمی شده تا همچنان به تندترین انتقادها از سرمربی ایران بپردازند. پنجشنبه شب گذشته هم تیم‌ملی در یک بازی پرانتقاد، با نتیجه یک بر صفر قرقیزستان را از پیش رو برداشت تا سه امتیاز اول را در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی دشت کند. حواشی این بازی را همه می‌دانند. در نیمه اول تیم‌ملی حریص‌تر بود اما بعد از گلزنی مهدی طارمی در دقیقه ۳۴ اوضاع خوب پیش نرفت. در نیمه دوم و در جشنواره شوت‌های عجیب و غریب بازیکنان ایران، قرقیزستان هوشیارانه حمله می‌کرد و اگر بازیکنان این تیم با دقت بودند، به سادگی گل تساوی را به ثمر می‌رساندند. این سبک بازی تیم‌ملی، با انتقاد شدید هواداران در ورزشگاه مواجه شد و با شعار «حیاکن رهاکن» خواهان جدایی امیر از تیم‌ملی شدند. قلعه‌نویی آنجا فهمید که فقط در ورزشگاه آزادی منتقدش نیستند. چه، بعد از تساوی ایران برابر ازبکستان در تهران و شنیدن همین شعارها، او تصور می‌کرد عده‌ای خط گرفته‌اند. ولی حالا توجیه امیر برای این وضع نابسامان چیست و آیا در اصفهان هم هواداران ناراضی خط گرفته بودند؟  
   
قیاس همیشگی
مهدی طارمی وقتی شعار هواداران را علیه امیر شنید لب خط رفت تا بوسه‌ای برای سر او بزند و دلجویی کند. رابطه مهدی و قلعه‌نویی، نزدیک و دوستانه است، آنگونه که ستاره ایرانی اینتر بارها او را «امیرخان» خطاب کرد. قلعه‌نویی که می‌دانست حتی این بوسه هم نمی‌تواند در حمایت از او کارگر افتد، در کنفرانس مطبوعاتی از هواداران عذرخواهی کرد و در عین حال به انتقاد از بعضی بازیکنان پرداخت: «۵،۶ بازیکن در حد خودشان نبودند.» در ادامه قلعه‌نویی باز هم از مثال‌های معروفش زد و این بار خود را با کارلو آنچلوتی قیاس کرد: «چرا رئال مادرید امباپه را آورده و نتیجه نگرفته؟ آنچلوتی که بزرگترین مربی دنیاست و امباپه را آورده اما فوتبال چرا ندارد. قطر دو دوره قهرمان می‌شود اما در کشور خودش می‌بازد. اگر قرار بود همه چیز روی حساب باشد جذابیت نداشت. سیتی چند دوره قهرمان لیگ شد اما در نیمه نهایی باخت چون فوتبال چرا ندارد.»امیر نتوانست به سادگی پشت ناکامی قطر، رئال، استرالیا و کره‌جنوبی پنهان شود. طرفداران بلافاصله به صفحه رسمی تیم‌ملی رفتند و خواهان برکناری این مربی شدند. حجم انتقادات زیاد بود و حتی تعدادی از هواداران سر وقت صفحه بازیکنان هم رفتند و نوشتند از قلعه‌نویی حمایت نکنید. مهدی نبی سرپرست تیم ملی که دید اوضاع بر وفق مراد نیست، به دفاع از امیر پرداخت و گفت: «شاهد دیگر نتایج هم بودیم.... تیم‌ها به یکدیگر نزدیک هستند، هواداران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند. ما هم از عملکرد قلعه‌نویی و کادر فنی راضی هستیم و تا پایان ۲۰۲۶ با آنها ادامه می‌دهیم. ما نمی‌توانیم با موضوعات احساسی برخورد کنیم.» 
   
گلایه تند طارمی
شعارها فقط‌علیه امیروکادرفنی‌‌اش نبود،بلکه بازیکنان تیم‌ملی هم‌عبارات تندی شنیدند.به روایت مهدی‌طارمی عده‌ای آنهارا «بی‌شرف» خطاب کردند. طارمی درسالن کنفرانس به نمایندگی ازبازیکنان برای مصاحبه با اهالی رسانه چنین جملاتی به زبان آورد: 
   
چه چیزی به بازیکنان داده‌اید که از آنها پیشرفت می‌خواهید؟ فقط حاشیه! فقط و فقط حاشیه! فوتبال ایران فقط شده حاشیه!

می‌گویند که بگویید زمین خوب است. تا کی بگوییم خوب است؟ چه چیزی خوب است؟ این زمین با زمانی که امیر قلعه‌نویی بازی می‌کرد یک مدل است. یعنی هیچ پیشرفتی نشده و بدتر هم شده است. چه انتظاری دارید؟ 

با این امکانات و تجهیزات افتضاحی که به باشگاه‌ها می‌دهیم، چه انتظاری وجود دارد؟ خودتان می‌بینید. در ایران چند زمین خوب 
داریم؟ نداریم!

به من گفتند که نگو؛ ولی بی‌شرف کلمه سنگینی است. نمی‌توانیم به هم بگوییم بی‌شرف. ما بی‌شرف نیستیم. من نباید بگویم و شما هم نباید بگویید. 
   
می‌دانم وضعیت اقتصادی برای مردم سنگین است وماهم شکایت داریم.مگر مابرای کشوراین اتفاقات را رقم زدیم که بی‌شرف هستیم؟

طبیعی است که مردم این عقده‌ها و فشار را یک‌جا خالی کنند ولی نه در این حد. ما هم خانواده داریم و مثل شما هستیم و دوست داریم این کشور موفق شود.

به همه رشته‌ها امکانات بدهید. این بلا را سر کشور آورده‌اید و ما ناسزا می‌خوریم. به خدا به من ربطی ندارد؛ نه من و نه هزار نفر بزرگتر از من نمی‌تواند اتفاقی رقم بزند. دست افراد دیگری است.

ناگفته پیداست حرف طارمی حرف اکثر بازیکنان تیم‌ملی بود. از قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ فشارها روی بازیکنان تیم‌ملی افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرد و بعضی رسانه‌های معاند نیز بازیکنان تیم‌ملی را رودرروی مردم قرار دادند. دشمنی عجیبی که همچنان ادامه دارد تا این‌گونه صدای ملی‌پوشان را در بیاید. 

آرامش برای دبی
قلعه‌نویی بعد ازبازی در رختکن تیم‌ملی از چند بازیکن شاکی بود ولی تلاش کرد خویشتنداری کند چون تیم ملی ۲۰ شهریور (سه‌شنبه) در دبی به مصاف امارات خواهد رفت. اماراتی که در نیمه دوم قطر را با خاک یکی کرد و توانست سه گل بزند و برنده شود. ملی‌پوشان نگران این مسابقه نیستند. آنها می‌گویند روی زمین چمن‌های مخملی، می‌توانند از پس حریفان آسیایی بربیایند. قرار بر این شده تیم ملی در آرامش باشد. به دور از حواشی کار خود را کند. قلعه‌نویی هم که خوب می‌داند نیمکتی تضمین شده در اختیارش است و به همین دلیل خیلی نگران آینده نیست! 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها