پولیتیکو گزارش داد؛

مثلث مرگ در نوار غزه

مقاومت فلسطین:

محور فیلادلفیا همچنان مانع اصلی در رسیدن به توافق آتش‌ بس است

یکی از رهبران مقاومت فلسطین تاکید کرد محور فیلادلفیا همچنان مانع اصلی در مقابل رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه است.
کد خبر: ۱۴۷۱۵۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از رهبران مقاومت فلسطین امروز جمعه گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل بر عدم عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در مرحله اول توافق اصرار دارد. ما به میانجی‌ها مخالفت قاطعانه خود را با ماندن نیروهای اسرائیلی طی مرحله اول که ۴۲ روز است، ابلاغ کردیم.

وی به المیادین گفت: میانجی‌ها پیشنهاداتی را برای عقب نشینی تدریجی نیروهای اسرائیلی از محور فیلادلفیا طی مرحله اول توافق ارائه کردند اما اسرائیل با آن مخالفت کرد.

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به لجاجت خود و پافشاری بر ماندن نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا ادامه می‌دهد، یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که ۴۸ درصد صهیونیست‌ها از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این محور با هدف معامله تبادل اسرا با مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند.

پنجشنبه خلیل الحیه، معاون رئیس حماس در غزه گفت: ما نیازی به پیشنهادات جدید از سوی هیچ طرفی نداریم. بلکه باید رژیم اشغالگر به اجرای مسائلی که درباره آن با میانجی‌ها توافق حاصل شده، مجبور شود.

وی تاکید کرد: هرگونه توافق باید شامل عقب نشینی کامل رژیم اشغالگر از نوار غزه از جمله محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح، بازگشت آزادانه و بدون تفتیش آوارگان به منازلشان، امدادرسانی به ملت فلسطین و بازسازی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها