بمناسبت گرامیداشت هفته دولت انجام می شود،

افتتاح 6 طرح کشاورزی در بهشهر

بمناسبت گرامیداشت هفته دولت انجام شد؛

افتتاح دوطرح ایستگاه پمپاژ آببندان و مرمت و لایروبی قنات در نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا از افتتاح دو طرح ایستگاه پمپاژ آببندان و مرمت و لایروبی قنات با اعتبار بالغ بر 18 میلیارد و 900 میلیون ریال در این شهرستان در هفته دولت امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۰۶۹۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سعید صمدی زرینی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و برای تامین آب کشاورزی مورد نیاز برای کشاورزان، طرح ایستگاه پمپاژ آببندان با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 50 میلیون ریال در روستای خورشید و طرح لایروبی، مرمت و بهسازی قنات با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 850 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در روستای اطرب شهرستان نکا افتتاح شد.

 

 مدیر جهاد کشاورزی نکا بیان کرد: آببندان به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب آبیاری اراضی کشاورزی بخصوص شالیزاری، تغذیه آب های زیرزمینی، تقویت مشارکت مردمی در نگهداری و بهره وری مناسب سیلاب، کمک به توسعه روستایی و حصول اطمینان برای کشاورزان از آب مطمئن کسب درآمد بیشتر احداث و بهره برداری می شود.

 

 وی افزایش آبدهی، اصلاح مسیر آبرسانی پس از مظهر(خروجی)قنات، کاهش آسیب های وارده به قنات، افزایش راندمان انتقال آب در کوره قنات را از مزایای طرح لایروبی قنات برشمرد و افزود: اگر قنات ها احیا شود، توان این را دارند تا بخشی از مشکلات آبی کنونی کشور را متناسب با الزامات زیست محیطی حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها