نظم جدید حسینی‌ها علیه صهیونیست‌ها

راهپیمایی با‌شکوه اربعین حسینی امسال، بستر و فرامتنی بود که در آن فریاد مظلومیت غزه و آزادی قدس شریف در مسیر وصال حرم سید‌الشهدا علیه‌السلام به گوش جهانیان برسد. این همان اربعین برائت بود. برائت از دشمن صهیونیستی و حامیان و مهره‌های این رژیم کودک‌کش و نامشروع.
کد خبر: ۱۴۷۰۱۵۰
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
حضور خیل دلدادگان حسینی با پرچم و نمادهای مردم مظلوم غزه یکی از قاب‌های پرتکرار پیاده‌روی اربعین امسال بوده است. به عبارت بهتر، زوار اربعین حسینی، نه تنها کودکان بی‌دفاع فلسطین را دراین حماسه عظیم فراموش نکردند، بلکه از اربعین حسینی به مثابه فرصتی برای هشداربه خصم ملعون بشریت یعنی رژیم اشغالگر قدس استفاده کردند.همه آنهایی که درپویش «حریفت منم» شرکت کردند، آنهایی که در مشایه چفیه به دوش انداختند، آنهایی که دودمه‌ای در هیات‌شان خواندند وآنهایی که ازلشکر حسین، لشکر قدس گفتند؛ در شکل‌دهی و تثبیت این حماسه بزرگ دخیل هستند.

آنچه مسلم است این‌که اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع بشری در سال محسوب می‌شود. در چنین شرایطی همه رسانه‌های جهان بر رویکرد کلان زوار اربعین حسینی، مطالبات، شعارهاوحتی پلاکاردهایی که ازسوی آنها حمل می‌شود تمرکز و توجه ویژه‌ای می‌کنند. درجریان برگزاری راهپیمایی اربعین امسال، آن هم درحالی که درمراسم حج امسال، سعودی‌ها مانع از بروز هر گونه اعتراض علیه جنگ غزه و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در فلسطین شده بودند، پیام حمایت از فلسطین و پایبندی به آرمان آزادی قدس شریف و متعاقبا، پیام نفرت سراسری از رژیم اشغالگر قدس به دشمنان مخابره شد.
   
اربعین حسینی؛ مراسمی از جنس آگاهی 
در منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، مناسکی مانند حج و اربعین حسینی صرفا یک آیین محسوب نمی‌شود، بلکه روح و فلسفه‌ای عظیم دارد. برهمین اساس، برپایی مراسم سالانه اربعین حسینی نیز روح و پیامی دارد.خمیرمایه مراسم اربعین حسینی و پیاده‌روی بین نجف اشرف و کربلای معلی چیزی جز تبیین، آگاهی وهم‌افزایی پیروان آخرین و کامل‌ترین دین الهی در مسیر حل مشکلات جوامع اسلامی نیست.تبدیل خروش جمعی پیروان مکتب حسینی ودلدادگان عصمت وطهارت(ع)به یک حرکت جمعی در برابر جریان ظلم و استکبار، طبیعی‌ترین خروجی مراسم اربعین است. درمراسم اربعین امسال، ابراز بندگی و ارادت به سرور وسالار شهیدان، حضرت اباعبدا...الحسین علیه‌السلام باطعم حمایت از فلسطینیان مظلوم دیدنی‌تر ازهرزمان دیگری بود.هم‌صدایی ده‌ها میلیون نفر در سرزمین عشق درحمایت ازملت فلسطین وهمگرایی صدها میلیون انسان درسراسر جهان به تأسی ازاین هم‌صدایی،مقدس و تعیین‌کننده است. نمی‌توان آثار و برکات حضور گسترده شیعیان حسینی و حتی پیروان دیگر ادیان ابراهیمی در مراسم اربعین را در تبلور انتقام قطعی آزادگان جهان از رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی نادیده انگاشت. 
   
واکنش جمعی به جنایات تمام عیار صهیونیست‌ها 
نکته دیگر، معطوف به وقایع تلخ و دهشتناکی است که در ماه‌ها، هفته‌ها وروزهای اخیر در نوار غزه رخ می‌دهد. در حالی که ماشین کشتار و نسل‌کشی صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، مسئولیت و رسالت مسلمانان بیش از هر زمانی بر دوش‌شان سنگینی می‌کند. برپایی مراسم اربعین امسال فرصتی برای تجمیع دغدغه‌ها و تبدیل آنها به یک جریان کارآمد و تاثیرگذار درمهاردشمنان‌انسانیت، عدالت وآزادی‌بود‌.فرصتی‌که ازسوی‌آزادگان جهان مغتنم شمرده شد‌.درشرایطی که خیزش‌های ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی(ازجمله جنبش‌های دانشجویی درجهان)که برخاسته از فطرت ظلم ستیز انسان‌ها و بازگشت آنان به فطرت و درونمایه الهی خویش است، هر روز چهره‌ای جدید به خود می‌گیرد، مسلمانان مسئولیت مضاعفی در این آوردگاه احساس می‌کنند؛ اولا مسئولیتی ذاتی که ناظر بردستورات واحکام دین اسلام بوده وثانیا، مسئولیتی مضاعف که جهاد تبیین در سطح جهانی نام دارد. اربعین حسینی فرصتی برای تبلور همین بیداری مقدس است. 

بیداری جهانی علیه جنایتکاران
اماچرااربعین امسال رااربعین برائت می‌نامیم؟ مصداق کامل دشمن متجاوز وشیطان مجسم در برهه کنونی رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آن است و طبیعی است که آنان از اربعین برائت بیمناک باشند، زیرا نه فقط این برائت گسترده مسلمانان موجب آگاهی بیشتر و مسئولیت‌پذیری آنان خواهد شد، بلکه مولد خیزش‌های جدیدی در سراسر دنیا علیه این رژیم جعلی و نامشروع خواهد بود. ده‌ها میلیون زائر اربعین حسینی ازسراسر جهان درحالی راهی کربلای معلی شدند که نقاب تزویر از چهره رسانه‌ها و ابزار تبلیغاتی رژیم منحوس صهیونیستی فرو افتاده و کارکرد و کارویژه همیشگی خود را ازدست داده و تصویرهای وارونه و کاذبی که در طول دهه‌های اخیر در قبال بحران فلسطین خلق کرده بودند،رنگ باخته است.امسال به مدد الهی،اربعین برائت، نقطه عطف بیداری اسلامی و جهانی در مواجهه با رژیمی تبدیل خواهد شد که روز به روز به مرگ و زوال نهایی خود نزدیک‌تر و حامیان آن هر لحظه نسبت به قبل رسواتر می‌شوند. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها