چشم‌انداز جنگ تمدنی غزه در بستر راهبرد مقاومت

بیش از ۹ سده پیش، سرزمین فلسطین عرصه جنایات صلیبیون علیه مسلمانان بوده که در بیت‌المقدس از سر انسان‌های بی‌گناه مناره ساختند؛ اما با مقاومت و شجاعت ایوبیان، بیت‌المقدس بازستانی شد و جهان غرب شکست خورد. اینک نیز در یک بازنمایی تاریخی ــ تمدنی، فلسطین اشغالی و باریکه غزه تحت شدیدترین نسل‌کشی و جنایات جنگی تاریخ قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۷۸
نویسنده علی بخشی‌زاده / معاون صدای رسانه ملی
 
جنگی که صهیونیست‌ها مباشر آن وآمریکا وجهان غرب حامی همه‌جانبه وهمکار این جنایات هستند. غربی‌ها، ازحمایت‌های تسلیحاتی تا به‌گروگان‌گرفتن نهادهای حقوق‌بشری، سازمان ملل و حتی تحریم قضات دادگاه بین‌المللی لاهه در این جنگ تمدنی، همکار صهیونیست‌ها شده‌اند و دولت‌های عربی نیز با سکوت خیانت‌بارشان، تماشاگر منفعل و شریک این جنایاتند. این وضعیت درحالی‌است که علی‌رغم تلاش امپراتوری رسانه‌ای غرب، وجدان بیدار ملت‌های جهان از خیابان‌های پاریس تا دانشگاه‌های آمریکا معترض به این جنایات است. لیکن، فشار جهانی آمریکا از سرکوب معترضان داخلی تا به‌سکوت‌کشاندن نهادهای بین‌المللی و حقوق‌بشری نسبت به جنگ در غزه، کنش‌های جهانی را مسدود می‌کند.بااین‌حال و گرچه جهان سکوت کرده تا ماشین قتل‌عام صهیونیست‌ها فعال بماند اما مقاومت اسلامی غزه شکست‌دادنی نیست و بلوک منطقه‌ای مقاومت نیز روزبه‌روز فعال و کارآمدتر از گذشته، اراده جنگی این رژیم را تا زمان پایان‌دادن به این جنایات هدف قرار می‌دهد. از حملات مکرر حزب‌ا... تا پرتابه‌های مقاومت عراق و توفان انصارا... در دریای سرخ، مقاومت همچنان پایدار و ادامه‌دار است.
«عملیات وعده صادق» هوش استراتژیک رژیم جنایتکار را زائل و برخورد هدفمند پهپاد یافای مقاومت یمن به تل‌آویو، با عبور از گنبد پوشالی، آغاز ماجرا و مرحله‌ای جدید از مقاومت است. در این بستر، حمله مداوم انگلیس و سایر دول غربی به مردم یمن در حمایت از صهیونیست‌ها و جنایت جدید رژیم‌صهیونیستی در الحدیده، نقاب چهره غرب در این جنگ تمدنی را برافکنده است.برجسته‌ترین بُعد جنگ، ادامه مقاومت خستگی‌ناپذیر مردم قهرمان غزه ذیل الگوی منبعث از انقلاب اسلامی ایران است که پایدار و هدفمند، صهیونیست‌ها را به استیصال و شکست کشانده است. هرچند جنایات جنگی، نسل‌کشی و قتل‌‌عام مردم غزه، نابودی زیرساخت‌ها و ویرانی شهرها قابل اغماض و فراموشی نیست، اما آنچه برجاست، اراده مردمی است که زیر شدیدترین حملات و محاصره، برای آرمان رهایی ستودنی و حذف‌ناشدنی خود مقاومت می‌کنند. روندی پیش‌بینی‌ناپذیر که موجد سرگیجه غرب آمریکا و صهیونیست‌ها شده است. آنانی که طی دو هفته به نابودی حماس دل بسته بودند، ۱۰ ماه است که خود به باتلاق فرو رفته و از درون به فروپاشی رسیده‌اند.انتظار این است که جهان پیرامون سکوت بشکند وچشم براین جنایات نبندد.این رویکرد، نیازمند تلاشی رسانه‌ای برای فریادزدن مظلومیت مردم غزه در جهان امروز است. سپهر رسانه جمهوری اسلامی به‌عنوان مکمل کمک‌های همه‌جانبه ملت ایران به مقاومت ملت فلسطین تاکنون در عرصه افکارعمومی داخلی، منطقه‌ای و جهانی روایتگر مظلومیت اقتدارآفرین آنها بوده و خواهد بود. نتیجه آن‌که جبهه رسانه‌ای مقاومت تا پیروزی نهایی در این جنگ، همچنان سنگر رزم عملیاتی ــ رسانه‌ای را رها نخواهد کرد، چراکه تنهاترین راه این مسیر، مبارزه است که خداوند متعال خود وعده فرموده‌اند؛ قَاتِلُوهُمْ یعَذِّبْهُمُ ا... بِأَیدِیکمْ وَیخْزِهِمْ وَینصُرْکمْ عَلَیهِمْ وَیشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ (سوره مبارکه توبه، آیه ۱۴)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها