شرط اولیای دم برای گذشت از خون پسر ورزشکارشان

ساخت باشگاه ورزشی برای رهایی از چوبه‌دار

پسر ورزشکار که دوستش را برسر یک ساعت مچی امانتی به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم بعد از ۱۳سال بخشیده شد.حالا او شرط خانواده مقتول را قبول کرده و قرار است به‌زودی یک باشگاه ورزشی به نام مقتول در یکی از مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کند.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۱۳
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل اردیبهشت سال۹۰در یکی ازاستان‌های مرکزی کشوردوجوان که ورزشکاروبدنساز بودند با هم درگیر شدند. در این جدال یکی از آنها که ۲۶ ساله بود، دیگری را با ضربه چاقو زخمی کرد و گریخت. شاهدان با دیدن این صحنه مرد زخمی را به بیمارستان رساندند اما او فوت شد. در جریان تحقیق از شاهدان معلوم شد که قاتل دوست مقتول بوده و وی تحت تعقیب قرار گرفت. او بعد از چند روز فرار بازداشت و با اعتراف به قتل، روانه زندان شد. مدتی بعد پرونده او به دادگاه کیفری ارسال و متهم محاکمه شد. والدین مقتول برای او درخواست قصاص کردند.
مردجوان هم در جریان جلسه محاکمه دردفاع از خود گفت: من ومقتول دوستان صمیمی بودیم. سال‌ها این رفاقت ادامه داشت و حتی هردو به یک باشگاه بدنسازی می‌رفتیم و در شرف گرفتن مدرک مربیگری هم بودیم. تا این‌که برای شرکت در یک مهمانی، ساعت مچی گرانقیمت او را امانت گرفتم و قرار شد روز بعد آن را پس دهم اما نمی‌دانم ساعت را در کجای خانه گذاشتم که ناپدید شد. هرچه گشتم، آن را پیدا نکردم. او نیز هر روز سراغ ساعت را می‌گرفت. نمی‌دانستم باید چه کار کنم. پولی هم نداشتم که همان ساعت را بخرم و به او تحویل دهم.   وی افزود: به دروغ به او گفتم که شب بعد ازمهمانی افرادی راهم را سدکرده وبا تهدید چاقو، ساعت مچی را از من سرقت کردند اما او حرفم را باور نکرد و ساعتش را می‌خواست. شهامت این را نداشتم که بگویم آن را گم کرده‌ام تا این‌که سر این موضوع یک روز باهم دعوایمان شد. او ضربه مشتی به من زد و من هم در اوج عصبانیت با چاقویی که داشتم، ضربه‌ای به او زدم و از ترس فرار کردم. بعد از دستگیری فهمیدم او مرده و خیلی پشیمان شدم اما فایده‌ای نداشت. با دروغی که گفتم، فردی را کشتم و خانواده‌اش داغدار شدند، خودم هم گرفتار شدم. 
بعد از پایان جلسه محاکمه، قضات حکم به قصاص قاتل دادند. حکم در دیوان‌عالی کشورتایید وبه اجرای احکام ارسال شد. دراین ۱۳سال متهم بلاتکلیف در زندان مانده وزیر تیغ قصاص بود. چند روز پیش قرار بود که او پای چوبه دار برود که تلاش واحد صلح و سازش در زندان نتیجه داد. والدین مقتول وقتی متوجه شدند که قاتل در زندان رفتارش را اصلاح کرده است، تصمیم گرفتند فرصتی به او بدهند و او را برای شادی روح فرزندشان که ورزشکار بود، ببخشند اما شرط گذاشتند که قاتل به نام فرزند فوت‌شده‌شان باشگاه ورزشی در یکی از محله‌های محروم سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کند تا فرزندان این استان محروم در آنجا ورزش کنند. این شرط را قاتل قبول کرد و بخشیده شد. قرار شد که به کمک خانواده‌اش به‌زودی این خواسته خانواده مقتول را اجرایی کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها