مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان:

پیش‌بینی تولید ۱۹۵۰۰ تن سیر در همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از پیش بینی تولید ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن سیر در مزارع همدان خبر داد. 
کد خبر: ۱۴۶۳۹۶۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از پیش بینی تولید ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن سیر در مزارع همدان خبر داد و اظهار کرد: از دیر باز تاکنون این شهرستان نقش موثری در تولید سیر در استان داشته است. 

وی با اشاره به اینکه سیر سفید از ارقام سیر همدان است افزود: این محصول در زمین‌های سبک و رسی شنی بهترین عملکرد را در شهرستان همدان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: شرایط  آب و هوا و اقلیم منطقه، سبب کیفیت خوب سیر شهرستان همدان شده به طوری که از لحاظ طعم و مواد موثره زبانزد است. 

وی در ادامه تاکید کرد: مرغوبیت بالا، طعم، بو و مزه منحصر به فرد سیر همدان مولفه‌های تاثیرگذاری است به نحوی که مسیر صادرات این محصول را هموار کرده است. 

ایرانپور همچنین گفت: در سال زراعی۱۴۰۳_۱۴۰۲،  یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان همدان در روستاهای دامنه الوند زیر کشت سیر قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه میانگین عملکرد سیر در همدان  ۱۵ تن در هکتار است ادامه داد: با سطح زیر کشت موجود، پیش بینی می‌شود ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت و آماده عرضه به بازار داخلی و خارجی شود. 

مدیر جهاد کشاورزی‌ شهرستان همدان  خاطرنشان کرد: سیر همدان به عنوان یک برند خاص در سال ۱۳۹۶ ثبت ملی شد و سرانجام پس از پیگیری و اعلام رسمی دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی و فکری WIPO در ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲ به ثبت جهانی رسید.

وی در پایان برندسازی و تسهیل روند صادرات این محصول راهبردی را گام پیش رو خواند که باید بیش از پیش مورد پیگیری قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها