انتخابات فرصتی ماندگار برای وفاق ملی

شرایط بین المللی در ماه‌های گذشته به گونه‌ای رقم خورده است که جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه‌های درازمدت آن در کانون توجه ملت‌ها و حتی دولت‌های جهان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۲۶
نویسنده عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده اصفهان

انتخابات فرصتی ماندگار برای وفاق ملی

 

سال‌ها بود ایران تلاش می‌کرد تا اجماعی بین المللی برای مقابله با رویکرد‌های نظام سلطه پدید آورد و اگر چه دیدگاه‌های کشورمان در میان ملت‌ها جهان خریدار داشت، اما مقابله‌های جدی از سوی برخی از دولت‌ها و حامیان نظام سلطه انجام می‌گرفت تا ایران و دیدگاه هایش به انزوا کشانده شود.

 پس از رخداد‌های غره و طوفان الاقصی و بویژه پس از آنکه انجام وعده صادق، جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه بین المللی قرار گرفت که این یک دستاورد بزرگ برای نظام اسلامی محسوب می‌شود که خود ناشی از مقاومت دراز مدت و هم پیمانی ایران با رویکرد‌های اسلامی و جهان اسلام و به تعبیری امت اسلامی است. 

درچنین شرایطی انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ که تحت فشار شدید رسانه‌ای امپراتوری بین المللی قرار داشت با مشارکت زیر پنجاه درصد رقم خورد و همین امر سبب شد تا معاندان کشور ما فرصتی در سطح بین المللی پیدا کنند که بخش‌هایی از مشارکت مردم ایران را زیر سوال ببرند.

حال پس از رخداد‌های پیش گفته، فرصتی عظیم در اختیار کشور قرار گرفته تا بتواند وجهه رشد یافته ایران در عرصه بین المللی را با یک مشارکت بزرگ درونی در داخل کشور تحت عنوان مشارکت سیاسی تکمیل کند.

این موضوع هم رگه‌های ابتداییش مشخص شد که بلافاصله پس از حادثه پرواز اردیبهشت و تشییع عظیم شهدای خدمت در ایران شکل گرفت و نمایش داده شد و هم پس از آن در جریان ثبات و آرامش سیاسی رخ نمود خود را نشان داد.

واقعیت آن است که این حادثه اگر در جایی دیگری اتفاق می‌افتاد می‌توانست هر کشور دیگری را به تلاطم بیندازند لیکن دیدیم که در ایران به برکت قانون اساسی و راهبری‌های رهبر انقلاب عملا موفق شدیم تا این چالش را بدون حاشیه و بحران از سر بگذرانیم.

اکنون ملت ایران در آزمونی بزرگ قرار دارد تا بتواند وجهه داخلی و بین المللی جمهوری اسلامی را توامان برجسته سازی کند. حضور نامزد‌ها از همه سلائق سیاسی بگونه‌ای رخ داده است که اکنون طرفداران عرصه‌های مختلف سیاسی، احزاب و هر کدام می‌تواند سلیقه خود را در جریان انتخابات ۸ تیر ماه دنبال کنند. علاوه بر آن، اکنون یک وفاق ملی ایجاد شد که باید با پاسداشت این وفاق حداکثری، بهره برداری‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی صورت بگیرد. 

در حال حاضر دولت و ملت ایران بیش از هر زمان دیگری مبتنی بر قانون اساسی و رهبری وحدت آفرین عرصه انتخابات را آن هم براساس معیار‌های اضطراری در قانون اساسی تجربه می‌کند. این می‌تواند جهشی در رشد ایران و در وجهه بین المللی و داخلی ایجاد کند. 

از این فرصت باید بالاترین حد بهره برداری را داشته باشیم. رسانه ها، مجریان دولتی، آحاد ملت، بخش‌های مختلف برنامه ریزی در کشور و همه اثرگذاران و صاحبان تربیون که بر افکار عمومی اثر دارند اکنون باید به رسالت ویژه خود عمل کنند.

این اتفاق یک لطف خفیه الهی در کنار یک حادثه غم انگیز است که ملت ایران می‌تواند از این حادثه تاثیربرانگیز یک فرصت ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی پدید آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها