«جام‌جم» از اظهارات و وعده‌های ۶ نامزد انتخاباتی در روز دوم تبلیغات گزارش می‌دهد

نیازهای کشور از نگاه نامزدهای انتخابات

با آغاز مهلت رسمی تبلیغات انتخاباتی شش نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و آغاز برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها از طریق رسانه‌ملی، شور انتخابات در کشور بالا گرفته است.
کد خبر: ۱۴۶۰۶۱۰
 
تاکنون نامزدها باحضور در برنامه‌های تلویزیون‌ یا انتشار ویدئوهایی از خود درباره اهداف، برنامه‌ها و شعارهای‌شان با مردم صحبت کرده‌اند. روز گذشته نیز سیدامیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی،سعید جلیلی ومحمدباقر قالیباف باحضور در رسانه‌ملی به صورت انفرادی برنامه‌های خود را به سمع و بصر ملت ایران‌رساندند. 
   
قاضی‌زاده هاشمی: وعده‌های فضایی باعث بی‌اخلاقی می‌شود
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با حضور در شبکه خبر سیما تاکید کرد که فوریت کشور، مسأله اقتصاد و اولویت کشور، مسأله خانواده است. وی با بیان این‌که وعده‌های فضایی باعث بی‌اخلاقی می‌شود، توضیح داد: عدم شفافیت، بی‌اخلاقی در حق مردم است و باید این امر را حل کرد.«دولت مردم» خود را متعهد به پیشرفت پایدار و مستمر مردم می‌داند تا همه آحاد مردم لذت آن را بچشند. من آمده‌ام تا سرمایه اجتماعی کشور را احیا کنم. خیلی‌ها به مردم به چشم ثروت نگاه می‌کنند؛ من معتقدم مردم سرمایه‌اند. مردم سرمایه ثروت‌آفرین هستند. معتقدم دولت مردم نباید به مردم دروغ بگوید. ما باید شفاف باشیم و مسائل را با مردم در میان بگذاریم و از آنها کمک بخواهیم. قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که «دولت مردم، دولت خانواده» شعار دولت من است، افزود: ما هنوز نتوانستیم بسترکافی را برای حضور زنان در عرصه مدیریتی کشور‌ فراهم کنیم. خانم‌ها مدیران منضبط و بسیار خوبی‌ هستند و فساد‌پذیری آنها به شدت پایین است و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.
 
جلیلی: رئیس‌جمهور بعد فرصت تامل، تردید و  تاخیر  ندارد
سعید جلیلی نیز به صورت ضبط شده و غیرزنده از طریق شبکه یک سیما با مردم سخن گفت و اظهار‌کرد: ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم. امروز یک جهان فرصت پیش روی ما است که می‌تواند ایران را جهش دهد. بنابراین عرصه، عرصه تعارف و درنگ نیست.  وی با بیان این‌که با مطالعه شب امتحانی نمی‌توان در این بزنگاه تاریخی تصمیم درست گرفت، افزود: در گفتمان دولت سایه عمده وقت من و همکاران در شناخت مسائل کشور و راه‌حل آنها متمرکز بود و کمتر وقت داشتم تا در جلسات محفلی و گعده‌های سیاسی شرکت کنم‌. تلاش کردم تا ذهنم را به روی حاشیه‌ها و لابی‌ها و جلسات کم‌مایه سیاسی ببندم و درهای دفترم را به روی صد‌ها کارشناس، مدیر، فعال دانشگاهی و کارگری باز کنم که از ماندن پشت لابی‌های خسارت‌بار سیاسی مناسبات جناحی خسته شده بودم. ده‌ها کارگروه تخصصی برای رصد مشکلات کشور و طراحی راه‌حل‌ها تحت عنوان گفتمان دولت سایه تشکیل دادیم. جلیلی همچنین گفت: رئیس‌جمهور بعدی حتی یک روز هم فرصت تامل، تردید و تاخیر ندارد. ما به اتکای سال‌ها بررسی و آمادگی نه فقط یک روز را از دست نمی‌دهیم بلکه از آنجا که مسائل را سایه به سایه دنبال کردیم، از فردای انتخابات، کار را با تصمیمات نقطه‌زن شروع می‌کنیم.
 
قالیباف: مردمی‌سازی شعار نیست؛ حقیقت و واقعیت است
محمد باقر قالیباف نیز دوشنبه ۲۱ خرداد با حضور در شبکه خبر سیما درباره برنامه‌های خود توضیح داد: جزو مدیرهایی محسوب می‌شوم که دنبال تحول هستند. در نیروی هوایی به دنبال تحول بودم که یک تحول در هوافضای سپاه در حوزه موشکی رخ داد.وی با بیان اینکه مردمی‌سازی شعار نیست وحقیقت و واقعیت است،درباره اقداماتی که پیش ازاین درعرصه‌های مختلف انجام داده است، توضیح داد: آن زمان اتفاقات و تحولات عظیمی رخ داد و شهرک موشکی زیرزمین که بعد از سال‌ها پیدا شد یکی از شاهکارهای فنی، مهندسی و مدیریتی بود که آن زمان رخ داد وپیچیدگی سختی دارد که در زیرزمین، سنگین‌ترین موشک‌های بالستیک نگهداری شود و بحث‌های ایمنی و فنی آن بسیار پیچیده است.وی ادامه داد: دروعده صادق، جمهوری اسلامی این توان را داشت که در قدرت جهانی ظهور کند‌.
 
پزشکیان: وظیفه کسی که جای فرد قبلی می‌آید ادامه مسیر قبلی است
مسعود پزشکیان نیز با حضور در‌ یکی از شبکه‌های سیما درباره برنامه‌های خود اظهار کرد: اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم، قطعا اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که به آنجا برسیم. وظیفه کسی که جای فرد قبلی می‌آید ادامه مسیر قبلی است؛ حال اگر راه نامناسب بوده باید کارشناسی مجدد انجام داد و اگر راه مناسب است، لزومی ندارد که برنامه مجدد بنویسیم. نقشه کشیده شده و سیاست معلوم است و وظیفه مجریان، اجرای مسیرهایی است که ما را به اهداف برساند. در نتیجه نیازی به نوشتن برنامه مجدد برای اجرای برنامه فعلی نیست. این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: معمولا وقتی دولت‌ها برنامه اعلام می‌کنند، قطعا کارهایی کارشناسی برای رسیدن به آن و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌اند و وظیفه ما این نیست که دوباره برنامه بدهیم، بلکه وظیفه ما این است که برنامه‌ای را که دولت با کار کارشناسی به مجلس داده، ادامه دهیم و سعی کنیم برنامه‌ها را درست و به موقع اجرا کنیم. اگر در ارزیابی‌هایی که ممکن است در آینده شکل بگیرد، ببینیم که برنامه یا نیروهای اجرایی ممکن است نواقصی داشته باشند، اصلاحاتی باید در مسیر شکل بگیرد. مشکلی که در دولت‌ها و تغییر مدیریت‌ها داریم این است که هر کسی می‌آید برنامه و مسیر را تغییر می‌دهد.
 
زاکانی: باید نسبت به عملکرد  ۴۵ سال گذشته شفاف باشیم
علیرضا زاکانی نیز در نخستین جلسه ستادهای استانی و اقشاری خود، اظهار کرده است: برای همه ما نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است نسبت به سوابق و عملکرد ۴۵ سال گذشته شفاف باشیم. هیچ‌یک از ما شش نفر نمی‌تواند طلبکار مردم باشد؛ همه ما به مردم و شهدا بدهکاریم و باید پاسخگو باشیم.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همه ما برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم. البته سوابق، کارنامه و مواضع نامزدها در این باره برای مردم روشن است.
 
پورمحمدی: «شادی» یک گرانیگاه در همه عرصه‌ها‌ست
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز در پیامی ویدئویی با بیان این‌که دولت باید امنیت فعالیت هنری را برای اهالی هنر به طور روشن و شفاف تضمین کند، گفت: دولت نباید اجازه دهد روابط هنری در جامعه با افراد غیر‌درگیر و غیر‌مسئول مخدوش شود. بنده نه فقط در حوزه هنر، بلکه در هر حوزه‌ای معتقدم دستگاه‌های نظارتی، حراستی و حفاظتی باید وظایف خاص خودشان را انجام دهند و در حوزه تخصصی و حرفه‌ای حق دخالت، امر و نهی و کم و زیاد کردن، ندارند. وی همچنین در پیام ویدئویی دیگری  با بیان اینکه شادی یک گرانیگاه در همه عرصه‌ها‌ست، اظهار کرد‌:  باید یک تفکر شادی زا آن هم شادی ماندگار و عمیق را تولید کنیم و دولت موظف است در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها