پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از پرداخت ۷۰۰ میلیاردریال تسهیلات کم بهره از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ به این صنعت خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۴۲

به گزارش جام جم آنلاین،محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه بخش صنایع دستی میراث فرهنگی فارس تعطیلی ندارد، افزود: تلاش شده  بخش خصوصی با کمترین دغدغه در بخش‌های سه گانه میراثی، گردشگری و صنایع دستی فعال باشد و تاکنون نتایج خوبی حاصل شده است.
ثابت اقلیدی با اشاره به اختصاص یک درصد اعتبارات مسئولیت اجتماعی این اداره کل به بخش صنایع دستی گفت: با این اعتبار مواد اولیه خریداری و با استادان هم مذاکره شده تا شاهد آموزش و ترویج این مشاغل در  فارس باشیم.
تحقق یک خواسته شهید جمهور در فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به بازدید شهید آیت الله رئیسی از نمایشگاه صنایع دستی حافظیه در دومین سفر خود به فارس، یادآور شد: ایشان در این بازدید پیشنهاد کرد اماکن و بنا‌های تاریخی در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گیرد که این امر در فارس محقق شده است.
ثابت اقلیدی گفت: به پاس توجه شهید آیت الله رییسی به توسعه و ترویج صنایع دستی یک خانه تاریخی بافت تاریخی شیراز تبدیل به خانه صنایع دستی و به نام شهید جمهور نامگذاری شد.
وی توضیح داد: این طرح به عنوان پایلوت هم در شهرستان خرامه اجرایی شده و فضای لازم در اختیار قرار گرفته تا بزودی آموزش و ترویج صنایع دستی در این شهرستان با اعتبار دولتی آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها