هیأت حماس و اسرائیل بدون توافق قاهره را ترک کردند

نسخه جدید بی‌بی برای آتش‌بس

ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

آینده فلسطین را مقاومت تعیین خواهد کرد

رژیم اشغالگر صهیونیستی شکست‌های متناوبی را در عرصه میدانی و فرامتنی از زمان عملیات طوفان‌الاقصی متحمل شده و در عرصه جهانی نیز از سوی محاکم بین‌المللی مانند دادگاه لاهه و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و هم از سوی ملت‌های پنج قاره دنیا منزوی و محکوم شده است.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۴۱
 
درچنین شرایطی شاهد ادامه جنایات وحشیانه این رژیم نامشروع دررفح واستمرارآن درسایه حمایت‌های آمریکا وکشورهای اروپایی هستیم. دراین خصوص گفت‌و‌گویی با ناصر ابوشریف، نماینده‌جنبش‌جهاداسلامی درتهران صورت داده‌ایم که ازنظرتان می‌گذرد:

رژیم اشغالگر صهیونیستی در جریان حمله به رفح، جنایات متعددی را مرتکب شده و چندین‌بار پناهگاه‌های آوارگان و حتی مراکز تحت حمایت سازمان ملل متحد را هدف قرار داده است. این اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی ناشی از چه چیزی است؟
قطعا اقداماتی که رژیم اشغالگر‌ علیه مردم بی‌دفاع رفح و غزه صورت می‌دهد، بازتابی از خشم و سردرگمی این رژیم در قبال صحنه جنگ است.حتی حامیان این رژیم و بسیاری ازاعضای آن اذعان کرده‌اند که تل‌آویو در این نبرد شکست خورده و به هیچ‌یک از اهداف خود دست نیافته است. صهیونیست‌ها انتقام شکست در جنگ غزه را از کودکان بی‌دفاع رفح می‌گیرند و آنها را به خاک و خون می‌کشند. از سوی دیگر، برای نخستین بار شاهد محکومیت بین‌المللی و جهانی رژیم اشغالگرصهیونیستی هستیم؛ مسأله‌ای که برای تل‌آویو بسیار گران تمام شده است. با این حال ماهیت رژیم اشغالگر‌، بر اساس جنایت و بی‌توجهی به قانون شکل گرفته و از این رو، بی‌توجهی آن به حکم دادگاه‌های بین‌المللی تعجب‌آمیز نیست. این مسأله، معطوف به ذات و ماهیت این رژیم است. 

طی هفته‌های اخیر،برخی مقامات آمریکایی واروپایی طرح‌هایی رادرخصوص آینده غزه مطرح می‌کنند اما شرایط میدانی و محیطی نبرد به گونه‌ای پیش می‌رود که تل‌آویو وغرب چشم‌اندازی برای دستیابی به این اهداف نمی‌بینند.نظرشما دراین خصوص چیست؟
همین طور است. آینده غزه و مقاومت مشخص و تغییر‌ناپذیر است. نقطه و هدف نهایی ما، آزادسازی کل فلسطین و زوال رژیم غاصب صهیونیستی است. ما هدف دیگری جز این نداریم و جز این نیز به چیزی فکر نمی‌کنیم. پس مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حامیان آن با قدرت و قوت ادامه دارد و نقطه پایانی برای آن، به جز آزادی فلسطین و نابودی رژیم اشغالگر‌ متصور نیستیم. نتانیاهو به دلیل ترس از سقوط کابینه‌اش، جنگ را ادامه می‌دهد تا هر نوع نماد حیات و زندگی را در غزه نابود کند اما مقاومت و زندگی در سایه مقاومت، نابود نخواهد شد و اتفاقا، به صورتی پویاتر و گسترده تر تحقق خواهد یافت. 

رژیم اشغالگر‌ پس از صدور حکم دادگاه لاهه، صراحتا دادستان و قضات دادگاه وافرادی که درروند صدور این حکم نقش داشته‌اند را تهدید کرده است. تهدید سازمان‌های بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همان‌گونه که اظهار‌کردم، این یک مسأله کاملا قابل پیش‌بینی از یک رژیم سفاک و نامشروع است. اقدامات نشان‌دهنده تکبر و غرور رژیم صهیونیستی است که خود را فراتر از قانون می‌داند ومعتقد است که هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را بازخواست کند. آمریکا و شرکای رژیم اشغالگر‌ در شکل‌گیری این موضوع نقش پررنگی داشته‌اند. نقش لابی‌های صهیونیستی در آمریکا غیر‌قابل انکار است و در برهه کنونی (ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی) نیز شاهد مانور این لابی‌ها هستیم. کار به جایی رسیده که صهیونیست‌ها از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی و کاخ سفید خواسته‌اند تا آنها نیز همین رویکرد تهدیدآمیز را در قبال دادگاه لاهه و اعضای آن به کار گیرند و آمریکا نیز به این خواسته وقیحانه تن داده است. پاسخ ما به این روند مشخص است. مقاومت هرگز در برابر رژیم اشغالگر‌ دست بسته نیست و با قدرت در برابر آن می‌ایستد و نسبت به تحقق اهداف الهی خود ایمان دارد. از سوی دیگر، جهان امروز بیش ازهرزمان دیگری پس از اشغال فلسطین، با واقعیت و ماهیت رژیم اشغالگر‌ آشنا شده است. شکست‌های میدانی و سیاسی مکرر باعث شده تا به خشونت بیشتری متوسل شود برای این‌که وجود خود را اثبات کند اما این جنایات تنها انزوای آن را حتی در میان نزدیک‌ترین حامیانش بیشتر خواهد کرد. جهان به تدریج حقیقت این رژیم تروریستی را درک می‌کند و اعتراضات بین‌المللی فزاینده نشان‌دهنده این واقعیت است. این یک روند رو به رشد است که در جریان جنگ غزه شکل گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت. امروز زمانی که از توحش و اشغالگری رژیم صهیونیستی و انفعال دولت‌های حامی این رژیم در قبال مفاهیمی مانند حقوق بشر سخن می‌گوییم، همگان مستندات آن را در جنگ غزه مشاهده می‌کنند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها