روستاهای همدان به همت شهید جمهور سیراب شد

تأمین آب سالم و بهداشتی در مناطق روستایی یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید در دولت مردمی سیزدهم بود که در این راستا، پروژه جهاد آبرسانی با قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) آغاز و برای آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم همدان، برنامه ریزی شد.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۰۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، تعدادی از روستاهای کشور به دلایل متعدد از دسترسی به آب سالم و پایدار محروم مانده بودند که دولت سیزدهم و وزارت نیرو برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها اقدامی جهادی را با عنوان جهاد آبرسانی آغاز کرد و از ابتدای شروع پروژه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ تا به امروز، اقدامات لازم برای آبرسانی به ۷۰ روستای محروم استان همدان، انجام شده است.

فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان پیرامون طرح جهاد آبرسانی، اظهار داشت: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی هستند، طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده است.

بختیاری‌فر تصریح کرد: بر این اساس همان روزهای نخست آغاز کار دولت سیزدهم و در نخستین جلسه رسمی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰، ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی در دستور کار قرار گرفت و به ‌این ‌ترتیب مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو و به تبع آن در شرکت آب و فاضلاب استان همدان، تشکیل شد.

وی پیرامون پروژه های محرومیت زدایی استان همدان که با هماهنگی قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) درحال اجرا است، بیان کرد: این قرارداد شامل آبرسانی به ۱۶۰روستا با اعتباری بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان در راستای پیشبرد اهداف رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای استان همدان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: ساخت ۵۴ باب مخزن با حجم ۱۹۶۵۰ متر مکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر درثانیه برای آبرسانی به روستاهای استان در حال انجام است.

بختیاری‌فر با اشاره به پیشرفت ۸۱ درصدی این پروژه دررابطه با خلاصه عملیات اجرا شده برای آبرسانی به روستاهای استان، گفت: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۲۱۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۴۰ کیلومتر، حفر چاه و بهسازی چشمه و قنات به تعداد ۳۷ حلقه و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ، انجام شده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم شهید آیت‌الله رئیسی بود که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و رئیس جمهور شهیدمان، عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها