غافلگیری رژیم صهیونیستی از موشک‌های جدید حزب‌ الله لبنان

استفاده حزب‌ الله لبنان در حملات اخیر خود از موشک الماس، رژیم صهیونیستی را نسبت به عمق این حملات و پیچیدگی تحولات جبهه شمالی غافلگیر کرده است.
کد خبر: ۱۴۵۸۱۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، نشریه فارین پالیسی آمریکا به نقل از مرکز مطالعات راهبردی ألما رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل گرچه از وجود موشک‌های الماس اطلاع داشت، اما نمی‌دانست که این تکنولوژی در اختیار حزب الله لبنان قرار گرفته است.

ساریت زهاوی رئیس این مرکز مطالعاتی می‌افزاید: حملات حزب الله در هفته‌های اخیر بسیار پیچیده‌تر شده و به عمق اسرائیل رسیده است و من واقعاً نمی‌دانم اوضاع به کجا منجر خواهد شد.

این گزارش به حمله حزب الله لبنان طی هفته‌های اخیر به دو بالون جاسوسی رژیم صهیونیستی اشاره کرد، بالون اول از طریق موشک‌های هوا به زمین حزب‌الله که از یک پهپاد شلیک شد، منهدم گشت. این اولین حمله‌ای بودی که حزب الله از طریق موشک‌های هوا به زمین و از داخل حریم هوایی فلسطین اشغالی انجام داد و گرچه به ادعای این مرکز صهیونیستی حمله‌ای کاملا پیشرفته به شمار نمی‌رفت، اما این مرکز تاکید دارد که جهش رو به جلوی بزرگی برای حزب الله به شمار می‌رود.

زهاوی می‌افزاید که مراکز شهرک نشین صهیونیستی در طول جبهه شمالی با لبنان همواره هدف حملات موشک‌های کورنت که رهگیر و ضد تانک هستند، قرار می گیرند و حالا موشک‌های الماس نیز که با مهندسی معکوس تکنولوژی نظامی اسرائیل تولید شده، در حملات اخیر حزب الله مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این موشک‌ها نسخه شبیه به موشک‌های اسپایک رژیم صهیونیستی هستند که در جنگ سال ۲۰۰۶ به عنوان غنیمت جنگی در اختیار حزب الله لبنان قرار گرفتند و در حال حاضر نمونه مهندسی معکوس شده این موشک‌ها در اختیار این حزب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها