تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر به شهرها و جزایر جنوبی محسوب می‌شود؛ چون شرایط جوی و آب‌وهوایی این مناطق در اول بهار بسیار دلپذیر و مطلوب است.
 تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر به شهرها و جزایر جنوبی محسوب می‌شود؛ چون شرایط جوی و آب‌وهوایی این مناطق در اول بهار بسیار دلپذیر و مطلوب است.
کد خبر: ۱۴۴۹۵۶۵

قدم زدن در سواحل زیبا، تماشای آبی نیلگون دریای خلیج فارس از نزدیک، انجام انواع تفریحات آبی، قرار گرفتن در بین مردم خونگرم و مهمان‎‌نواز جنوبی، چشیدن طعم غذاهای خوشمزه جنوبی و... از جمله لذت‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به سواحل جنوبی کشور به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر نوروزی به سواحل جنوبی کشور تا پایان ما را همراهی کنید.

برنامه ریزی برای سفر به سواحل جنوبی

از آنجایی‌که عید نوروز ایام پیک سفر است و میزان تقاضا برای سفر به نقاط مختلف کشور از جمله شهرها و جزایر جنوبی افزایش پیدا می‌کند، داشتن یک برنامه‌ریزی اصولی و عمل به آن سفر راحت‌تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته اگر چندان به برنامه‌ریزی و به دوش کشیدن مسولیت‌های مختلف سفر علاقه‌مند نیستید می‌توانید سفر خود را با رزرو تو و به‌صورت گروهی انجام دهید.

در برنامه‌ریزی سفر خود به سواحل جنوبی ابتدا باید مقصدتان را مشخص کنید و سپس به آماده‌سازی سایر مقدمات سفر مثل خرید بلیط، رزرو هتل، آماده کردن وسایل ضروری، بستن چمدان، آگاهی از وضعیت جاده‌ها و شرایط جوی، اطلاع پیدا کردن از آب‌وهوای مقصد، جستجو درباره جاذبه‌های گردشگری مقصد، آشنایی با رستوران‌های خوب و... بپردازید.

اگر ایامی که برای سفر به سواحل جنوبی درنظر گرفته‌اید، تعطیلات عید نوروز است باید چند هفته زودتر از موعد سفر مواردی مثل خرید بلیط و رزرو هتل را انجام دهید تا مشکلی از بابت تکمیل ظرفیت نداشته باشید. همچنین اگر رزرواسیون خود را به روزهای آخر سال موکول نکنید، امکان اینکه موفق به رزرو هتل ارزان و خرید بلیط قیمت مناسب شوید، بیشتر خواهد بود.

مسیرهای دسترسی به سواحل جنوب

راهنمای سفر نوروزی به سواحل جنوبی کشور

برای سفر به جزایر جنوبی کشور به‌خصوص کیش و قشم مسیرهای مختلفی در دسترس است؛ یعنی شما می‌توانید به‌صورت زمینی، ریلی یا هوایی خود را به این جزایر زیبا برسانید.

اگر انتخاب شما برای سفر مسیر ریلی و خرید بلیط قطار است، می‌توانید بلیط خود را به مقصد بندرعباس تهیه کنید و بعد از رسیدن به بندرعباس مابقی مسیر تا جزایر کیش و قشم را به‌صورت دریایی طی نمایید.

سفر زمینی با اتوبوس و خودرو شخصی نیز شرایط مشابهی با سفر ریلی دارد، فقط درنظر داشته باشید که برای انتخاب وسیله سفر به شرایط جوی، وضعیت جاده‌ها، میزان فاصله مبدا و مقصد و مواردی از این قبل توجه نمایید تا سفر آسان‌تر و راحت‌تری تجربه کنید. با خرید بلیط اتوبوس به مقصد بندرعباس و بعد آز آن پیمودن ادامه مسیر به‌صرت دریایی به جزایر زیبا و جذاب کیش، قشم و... خواهید رسید.

در نهایت سفر هوایی که می‌توان آن را راحت‌ترین نوع سفر به جزایر جنوبی دانست؛ چراکه در کمترین زمان به مقصد خواهید رسید و سفرتان مستقیم به مقصد خواهد بود و نیازی به تعویض وسیله نقلیه یا طی مسیر دریایی و... نیست. چون جزایر کیش و قشم دارای فرودگاه هستند و شما می‌توانید بلیط خود را از مبدا مدنظرتان به مقصد کیش یا قشم تهیه فرمایید. البته هزینه سفر هوایی نسبت به سفر زمینی و ریلی یک مقدار بیشتر است برای مدیریت آن می‌توانید در بین بلیط‌های لحظه آخری یا چارتری جستجو کنید و مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

اقامت در سفر به سواحل جنوبی کشورمان

در سفر به جزایر کیش و قشم به احتمال زیاد نگرانی از بابت محل اقامت نخواهید داشت؛ چراکه هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار زیاد و متنوعی در این جزایر وجود دارد، البته به شرط آنکه در ایام پیک سفر به‌موقع برای رزرو هتل اقدام کنید.

برای رزرو هتل کیش می‌توانید با جستجو در سایت‌های معتبری مثل مستربلیط هتل مدنظر خود را انتخاب کنید از هزینه و شرایط اقامت در آن آگاه شوید. همچنین می‌توانید نظرات کاربران و مسافران قبلی هتل مدنظرتان را مطالعه کنید و با تطابق شرایط کلی هتل با خواست و سلیقه خود اقدام به رزرو هتل نمایید.

از جمله هتل‌های معروف و محبوب جزیره کیش می‌توان هتل میراژ، هتل داریوش، هتل پالاس، هتل ترنج کیش، هتل مارینا پارک کیش، هتل تعطیلات کیش، هتل لیلیوم کیش، هتل پانوراما، هتل پارمیس، هتل لیلیوم کیش و... را نام برد.

رزرو هتل قشم نیز نیازمند جستجو و آگاهی شما از شرایط و هزینه هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف است؛ یعنی در وحله اول شما باید اطلاعات نسبی درباره هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف جزیره قشم به دست بیاورید و سپس با توجه به مواردی مثل هزینه رزرو، قوانین هتل، خدمات و کیفیت هتل، تمیزی، امنیت و موقعیت قرارگیری هتل اقدامات لازم برای رزرو هتل را انجام دهید.

از جمله هتل‌های خوب جزیره قشم می‌توان به مواردی مثل هتل سارینا قشم، هتل آراکتا، هتل آوینا قشم، هتل ارم، هتل آتامان، هتل ساحل طلایی، هتل آرتمیس قشم، هتل رخسار، هتل پرشین گلف، هتل ساحل سیمین، هتل آلاله سام و زال، هتل دیانا پلاس، هتل الوند قشم و... را نام برد.

البته برای اقامت در جزیره قشم علاوه‌بر رزرو هتل امکان رزرو اقامتگاه بومگری نیز برای اقامت وجود دارد. از محبوب‌ترین اقامتگاه‎‌های بومگردی قشم می‌توان اقامتگاه بومگردی امبو، اقامتگاه بومگردی بادلا، اقامتگاه بومگردی کاکا، عمارت تیو، موج سوزا، خانه دوست، لرد و... را می‌توان نام برد.

جزایر جنوبی کشور زیبایی و طبیعت منحصربه‌فردی دارند که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. علاوه‌بر آن می‎توانید از انجام انواع تفریحات آبی و قدم زدن در سواحل بی‌نظیر آنها نیز لذت ببرید. قابل ذکر است که امکان سفر به جزیره قشم از جزیره کیش وجود دارد؛ یعنی شما با سفر به جزیره کیش می‎‌توانید خود را به جزیره قشم نیز برسانید. همچنین می‌توانید از جزیره قشم نیز به جزایر مختلف جنوبی مثل هرمز، هنگام، جزایر ناز و... بروید. قطعا با تماشای زیبایی‌های طبیعت خارق‌العاده این جزایر حیرت‌زده خواهید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها