نخست‌وزیر اسبق اسرائیل در مصاحبه‌ای با نشنال تصریح کرد نیروی هوایی اسرائیل قادر به جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران از طریق عملیات نظامی نخواهد بود.
کد خبر: ۱۴۴۶۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ایهود اولمرت در توضیح درباره نظر خود گفت که ارتش اسرائیل فاقد بمب‌ها و هواپیماهای دارای برد کافی برای بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران است. 
این مقام سابق اسرائیل تصریح کرد: «اسرائیل هیچ ابزاری که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند در اختیار ندارد.»»
وی همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواست عملیات نظامی در غزه را متوقف کرده و از طریق توافق با حماس ۱۰۲ اسیر اسرائیلی باقی‌مانده در غزه را آغاز کند. 
اولمرت که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نخست‌وزیر اسرائیل بوده علاوه بر این گفت که کابینه نتانیاهو در صورت عدم حصول پیشرفت در روند صلح با فلسطینی‌ها با «شکستی عظیم» مواجه خواهد شد.
ایران هسته‌ای 
برخی از مقام‌های اسرائیل در سال‌های گذشته برنامه هسته‌ای ایران را به بمباران تهدید کرده‌اند. رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است، اما ادعا می‌کند هدف برنامه هسته‌ای ایران تولید سلاح است؛ ادعایی که همواره از سوی تهران تکذیب شده است. 
اولمرت ۷۸ ساله در مصاحبه با نشنال گفت که بمباران برنامه هسته‌ای ایران «جزو گزینه‌ها نیست» زیرا نیروی هوایی اسرائیل فاقد توانمندی‌های لازم برای نفوذ به تأسیسات زیرزمینی ایران در مناطق کوهستانی است. 
او گفت: «ما می‌توانیم دفاتر مرکزی آنها، پروژه‌های مهمشان، ریل‌ها، جاده‌ها و فرودگاه‌های آنها را تخریب کنیم. اسرائیل می‌تواند آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های ایران وارد کند اما هیچ ابزاری که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند در اختیار ندارد.»
حداکثر بُرد هواپیماهای F-35A اسرائیل ۲۲۰۰ کیلومتر است. این برد برای پرواز به سمت تهران و بازگشت از آن کافی نیست، زیرا اسرائیل فاقد مخازن کافی برای سوخت‌گیری مجدد در حین پرواز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها