شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که کشتی انگلیسی که جمعه شب توسط نیروی دریایی یمن هدف قرار گرفت حامل سوخت برای بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه افزود که کشتی انگلیسی که در دریای سرخ مورد هدف نیروی دریایی یمن قرار گرفت، به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین در حرکت بود و نه یونان.

این منابع به المیادین گفتند که ۲ کشتی آمریکایی و انگلیسی برای تامین و حفاظت، این کشتی را در مسیر دریایی خود همراهی می‌کردند، اما با نزدیک شدن نیرو‌های یمنی و شروع درگیری، آن دو کشتی حفاظتی متواری شدند و کشتی انگلیسی حامل بنزین را به حال خود رها کردند.

منابع سیاسی به شبکه المیادین گفتند که فرار کشتی‌های حفاظتی آمریکا و انگلیسی سوالات جدی را برای کسانی که در جستجوی تامین امنیت منطقه با حضور نیر‌های خارجی هستند، ایجاد کرد.

شرکت امنیت دریایی آمبری انگلیس بامداد امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک کشتی تجاری (نفتکش) جمعه شب در جنوب شرقی عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت و در حال سوختن است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل سخنگوی شرکت دریایی ترافیگورا گزارش داد که بهدنبال حمله نیرو‌های مسلح یمن به نفتکش این شرکت در دریای سرخ، یکی از مخزن‌های کشتی آتش گرفته و تجهیزات اطفای حریق برای کنترل و مهار آتش در حال استفاده است.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها