دوچرخه مرگ 

بی‌قانونی برخی از موتورسواران سال‌هاست به معضلی اجتماعی تبدیل شده است؛ معضلی که باعث مطالبه شهروندان از پلیس برای مقابله با این متخلفان شده است. از سوی دیگر در پایتخت ۴۹درصد فوتی‌های تصادفات را موتورسواران تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۴۰۰۳۷
 
درصد بالای فوتی‌ها و مطالبه عمومی برای برخورد با موتورسواران متخلف باعث شده پلیس تهران بزرگ طرح «۱۰» را برای برخورد با راکبان متخلف موتورسیکلت در پایتخت اجرا کند.
 
کلاه ایمنی، نهادینه نشده
سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط موتورسواران همانند بستن کمربند ایمنی در خودرو نهادینه نشده و در موضوع رفتارهای ترافیکی موتورسواران خیلی کار فرهنگی مؤثر صورت نگرفته و اقدامات انجام شده هم تا امروز تأثیرگذار نبوده است.
 
سهم ۱۰ درصدی در آلودگی هوا
یکی از مواردی که پلیس امکان پاسخگویی آن را ندارد، بحث آلودگی هوا و تردد موتورسیکلت‌هاست‌. ۱۰.۱درصد آلودگی هوا توسط وسایل نقلیه متحرک مربوط به موتورسیکلت است ولی امکان‌ونظارت‌برآن توسط پلیس‌کم است‌چراکه معمولا موتورسواران پلاک خود را می‌پوشانند.
 
۴ میلیون و ۳۰۰هزار موتورسیکلت در تهران
چهار میلیون و۳۰۰هزار موتورسیکلت درتهران داریم. همه باید احساس مسئولیت فردی و اجتماعی داشته و پای کار باشند.باید کسی که موتور می‌راند، کلاه ایمنی برسر نمی‌گذارد ونان‌آور خانواده است احساس مسئولیت خیلی بیشتری کندو بداند که خانواده به او نیاز دارد. بایدکسی که درپیاده‌رو ترددمی‌کند، بداند که باعث رعب و وحشت دیگر شهروندان و عابران پیاده می‌شود.‌
 
۳۸ درصد تخلفات شهری 
گزارش‌های‌رسمی نشان می‌دهد۳۸درصد ازتخلفات ترافیکی شهرتهران به موتورسیکلت‌سواران مربوط است‌.همچنین ۶۳درصد ازتصادفات جرحی‌ و ۱۱.۲درصد از تصادفات خسارتی از کل تصادفات پایتخت مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها