یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: درصد قابل توجهی از جمعیت مسلمان و عرب ساکن آمریکا که تابعیت این کشور را دارند در انتخابات ۲۰۲۴ به بایدن رای نخواهند داد.
کد خبر: ۱۴۳۶۱۰۷

فواد ایزدی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص تاثیر جنگ غزه بر انتخابات آمریکا گفت: درصد قابل توجهی از جمعیت مسلمان و عرب ساکن آمریکا که تابعیت دارند به بایدن رای نخواهند داد و موافق سیاست‌های او در قبال فلسطین نیستند.

وی ادامه داد: در برخی از ایالت‌های آمریکا مانند میشیگان آرا بسیار به هم نزدیک است؛ در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ حدوداً با ۲۰ هزار رای میشیگان را برد و بایدن در سال ۲۰۲۰ با حدود ۶۰ هزار رای در این ایالت پیروز شد.

ایزدی تصریح کرد: در ایالت‌هایی که آرا به هم نزدیک است و رای دهندگان قابل توجه عرب و مسلمان باشند بایدن خواهد باخت.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: در ایالت‌های دیگر نیز به جز یک ایالت تقریبا چنین وضعیتی وجود دارد و آرا به هم نزدیک است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بایدن سیاستش را در قبال جنگ غزه اجرا می‌کند و خودش می‌گوید صهیونیست است و باید از اسرائیل حمایت کند، گفت: در نتیجه دولت بایدن شکست اسرائیل را شکست خودشان می‌دانند.

وی اظهار کرد: فاجعه‌ای که آمریکایی‌ها در افغانستان ایجاد کردند و آن فرار مفتضحانه‌ای که از این کشور داشتند باعث شد بعد از آن به دنبال فرصتی برای جبران آن شکست باشند، در ابتدا تصور می‌کردند اوکراین فرصت مناسبی برای آنهاست و به همین جهت از اوکراین حمایت کردند، اما به جایی نرسیدند و به نظر می‌رسد که روسیه پیروز این جنگ است.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: حال دولت بایدن نمی‌خواهد در غزه کوتاه آمده و به عنوان شکست سومی برای آمریکا محسوب شود.

وی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آبان سال دیگر است و برخی از این افراد معتقدند تا آن زمان آب‌ها از آسیاب افتاده و موضوع غزه فراموش شده و اقدامات بایدن در قبال غزه قابل ترمیم است، این در حالی است که اصل داستان همان صهیونیست بودن بایدن است و از این جهت حمایت آمریکا از اسرائیل ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها