روشی آسان برای پرداخت قبوض تلفن همراه

پرداخت قبض موبایل یکی از دغدغه‌ها یا کارهای مشترکی است که بسیاری از مشترکین تلفن‌های ثابت و دائمی مجبور به پرداخت آن هستند. خوشبختانه برخلاف گذشته که پرداخت قبض موبایل کاری سخت و زمانبر بود، در حال حاضر این کار به روش‌های مختلف و آسانی انجام می‌شود.
پرداخت قبض موبایل یکی از دغدغه‌ها یا کارهای مشترکی است که بسیاری از مشترکین تلفن‌های ثابت و دائمی مجبور به پرداخت آن هستند. خوشبختانه برخلاف گذشته که پرداخت قبض موبایل کاری سخت و زمانبر بود، در حال حاضر این کار به روش‌های مختلف و آسانی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۱۱

در میان روش‌های پرداخت قبض موبایل، استفاده از تلفن همراه یکی از بهترین روش‌ها است. البته با تلفن همراه نیز می‌توانید قبض موبایل خود را به روش‌های مختلفی پرداخت کنید. روش‌های پرداخت قبض موبایل از طریق تلفن همراه شامل چندین روش است که ما به برخی از بهترین و آسان‌ترین آنها در این مطلب پرداخته‌ایم.

روش‌های آسان پرداخت قبوض تلفن همراه

در میان روش‌های مختلفی که برای پرداخت قبوض تلفن همراه وجود دارد، اپلیکیشن‌ها، کدهای استعلامی، تلفنبانک‌ها، تلفن‌های گویا و پرداخت آنلاین از طریق سایت جزء بهترین و آسان‌ترین روش‌های پرداخت هستند.

اپلیکیشن‌ها

اپ‌ها یا اپلیکیشن‌های پرداختی جزء آسان‌ترین روش‌های پرداخت قبوض تلفن همراه هستند. در حال حاضر اپلیکیشن‌های پرداختی متعددی موجود است. دیجی پی، هف هشتاد، همراه من و... و نیز اپلیکیشن‌های اختصاصی اپراتورها مانند ایرانسل من، همراه من و رایتل من جزء بهترین اپلیکیشن‌ها هستند.

برای استفاده از هر یک از اپلیکیشن‌های بالا، در ابتدا باید آنها را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب اگر وارد هر یک از اپلیکیشن‌ها شوید می‌توانید با انتخاب گزینه پرداخت قبوض، قبض موبایل خود را پرداخت کنید. انتخاب هر یک از اپلیکیشن‌های فوق به ترجیحات و شرایط شما بستگی دارد.

اگر اپلیکیشن‌های مختص موبایل‌ را انتخاب کنید تنها از خدمات موبایلی بهره‌مند خواهید شد. اما با انتخاب اپلیکیشن‌های پرداختی، علاوه بر پرداخت قبض موبایل و پرداخت قبوض خدماتی می‌توانید از خدمات پرداختی متعدد مانند کارت به کارت، پرداخت عوارض جاده‌ای، خرید طرح ترافیک، بیمه و... نیز برخوردار شوید.

برخی از این اپ‌ها نیز دارای کیف پول دیجیتالی هستند که امکان خرید شارژ بدون رمز دوم را برای شما فراهم می‌کنند. اپلیکیشن دیجی پی از جمله اپ‌هایی است که این قابلیت در آن تعریف شده است. این اپ علاوه بر گزینه‌های پرداختی، پلتفرم دریافت اعتبار برای خرید قسطی از فروشگاه‌های متعدد نیز است. با این حال تنها نکته قابل توجه در رابطه با استفاده از اپلیکیشن‌ها، اتصال آنها به اینترنت است.

استفاده از کدهای دستوری

کدهای دستوری برای اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل متفاوت از هم است. کد دستوری یک روش آسان برای پرداخت قبض تلفن همراه است که نیازی به اتصال اینترنت نیز ندارد. کدهای دستوری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل عبارتند از:

همراه اول

اپراتور همراه اول سه کد دستوری #1*، #10* و #9* را جهت پرداخت قبوض در اختیار مشترکین خود قرار داده است.

ایرانسل

اپراتور ایرانسل تنها یک کد دستوری را جهت پرداخت قبض تلفن همراه ایجاد کرده است که این کد، #7* است.

رایتل

کد دستوری رایتل برای پرداخت قبوض و سایر عملیات مربوط به مشترکین این اپراتور، #200* است.

تلفنبانک‌ها

اپلیکیشن‌های بانکی یا تلفنبانک‌ها نیز روش دیگری برای پرداخت قبوض تلفن همراه هستند. تلفنبانک‌ها بیشتر برای امور بانکی طراحی شده‌اند؛ اما از اموری همچون پرداخت قبض موبایل، خرید شارژ، خرید اینترنت و... نیز پشتیبانی می‌کنند. برخی از تلفنبانک‌ها دارای گزینه پرداخت خودکار نیز هستند. یعنی شما با فعال کردن گزینه مربوط، اجازه برداشت سقف معینی از پول را در هر ماه به بانک می‌دهید.

سامانه تلفن گویا

تماس تلفنی یا همان سامانه تلفن گویا نیز راه آسان دیگری جهت پرداخت قبوض است. البته به تلفن گویا می‌توانید گزینه ارسال پیامک را نیز اضافه کنید. تلفن گویای پرداخت قبض برای هر اپراتور متفاوت از اپراتور دیگر است:

تلفن گویای همراه اول

برای پرداخت قبض همراه اول می‌توانید از سامانه تلفن همراه ۹۹۹۹، 9990 و *100 استفاده کنید. برای پرداخت از طریق پیامک نیز می‌توانید از سامانه پیامکی 990009 استفاده کنید.

تلفن گویای ایرانسل

اپراتور ایرانسل خطوط تماس 7071 و 09377071000 را برای شما مشترکین ایرانسل ایجاد کرده است تا به راحتی و با یک تماس تلفنی بتوانید قبض خود را پرداخت کنید.

تلفن گویای رایتل

برای پرداخت قبوض رایتل از طریق تلفن گویا نیز می‌توانید از شماره تماس‌های 200 یا 09022000000 استفاده کنید.

پرداخت از طریق سایت‌ها

اگر بخواهید بدون نصب اپلیکیشن و از طریق سایت‌، قبوض خود را پرداخت کنید. برای این کار ابتدا باید وارد سایت دیجی‌پی شوید و با وارد کردن شماره تلفن خود، عملیات پرداخت را انجام دهید. البته در کنار شماره تلفن خود می‌توانید از طریق کد شناسه و یا با استفاده از شناسه قبض و پرداخت، نسبت به پرداخت قبض مورد نظر خود اقدام کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها