سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

توسعه کشاورزی دانش بنیان مازندران رضایتبخش نیست

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های ارزشمندی که باید در حوزه کشاورزی وجود داشته باشد رضایت‌بخش نیست و حرکت های تحول آفرین را باید در اندیشه های خلاق و جسور جستجو کرد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های ارزشمندی که باید در حوزه کشاورزی وجود داشته باشد رضایت‌بخش نیست و حرکت های تحول آفرین را باید در اندیشه های خلاق و جسور جستجو کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۶۳۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، بابک مومنی در جلسه کشاورزی دانش‌بنیان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌های ارزشمندی که باید در حوزه کشاورزی وجود داشته باشد رضایت‌بخش نیست و حرکت های تحول آفرین را باید در اندیشه های خلاق و جسور جستجو کرد، افزود: هرگاه اندیشه خطرپذیر را بکارگیری کردیم در نهایت به نتیجه مطلوب رسیدیم هرچند ممکن است در این مسیر با شکست هایی هم مواجه شویم اما در نهایت پیروزی به دست می آید.

 

وی ادامه داد: کشاورزی دانش بنیان باید مشکلات ریشه دار کشاورزی را حل و فصل کند. مگس میوه یکی از مشکلاتی است که هرچند توفیقاتی برای مبارزه با آن به دست آمده است اما هنوز به روش قطعی و کارامد برای مهار آن دست پیدا نکردیم.

 

مومنی با بیان اینکه زمینه ها و استعدادهای به کارگیری دانش نوین در کشاورزی استان وجود دارد اما در ورطه عمل به آن توجه نشده است، گفت: اقتصاد کشاورزی برای جوانان جذاب نیست چراکه نتوانستیم علم و دانش را در کشاورزی نهادینه کنیم و کشاورزی را اقتصادی و آسان کنیم.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برنامه ریزی درست و لازم برای کاهش هزینه تولید و افزایش ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی از طریق دانش بنیان کردن انجام نشد، افزود: توسعه کشاورزی دانش بنیان بخشنامه‌پذیر نیست بلکه باید در میدان عمل به آن پرداخته شود .

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تجاری سازی ایده های نو، بسیاری از تولیدکنندگان و مخترعان در زمینه کشاورزی نتوانستند به توفیقات مورد نظر دست پیدا کنند.

 

وی با اظهار اینکه معاونت توسعه فعالیت های دانش بنیان نیاز اصلی همه دستگاه های اجرایی است، بیان کرد: کشاورزی مظلوم‌ترین بخش استان و در عین حال جان استان است و زیرساخت های کشاورزی استان باید متحول است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها