یک کارشناس حوزه روابط بین الملل در گفتگو با جام جم عنوان کرد:

گسترش جنگ در منطقه در صورت تداوم اقدامات انسانی رژیم صهیونیستی

تدوام جنگ در منطقه و ادامه اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی و تدوام جنایات ضد بشری علیه مردم غزه زمینه را برای گسترش جنگ در منطقه فراهم خواهد آورد.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۹۹
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

سیدرضا صدرالحسینی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به تدوام جنگ میان حماس و رژیم صهونیستی خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از ۴۰ روز از جنایات مستمر و ضد بشری رژیم اشغالگر قدس ما همچنان شاهد اقدامات بشدت ضد انسانی و حقوق بشری این نظام آپارتاید تحت حمایت‌های ایالات متحده هستیم و بواسطه این رفتار‌ها موجی از جمعیت‌های گوناگون در پنج قاره با تمرکز روی حمایت از مردم غزه و همچنین تنفر از رژیم صهیونیستی براه افتاده است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط چندین اجلاس با حضور کشور‌های اسلامی برگزار شده و متاسفانه نتوانسته بازدارندگی لازم را ایجاد کند.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل با اشاره موج اعترضات عمومی در سطح جهان علیه رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: در هفته‌های گذشته آمریکایی‌ها اظهار نظر‌هایی کردند که نشان دهنده رفتار نمایشی آن‌ها است و مصداق آن دادن رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بود. 

صدرالحسینی اضافه کرد: این واکنش به مفهوم آن است که فشار افکار عمومی توانسته آمریکا و انگلیس را که در نوبت قبلی با مطرح شدن قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت مخالفت و آن را وتو کرده بودند با توجه به افزایش اعتراضات علیه جنایات‌های جنگی تل آویو، مجبور به حضور در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل شدند و رای ممتنع به قطعنامه صادر شده دادند. 

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق بیانگر آن است که تاثیرات افکار عمومی می‌تواند بر معادلات سیاسی و بین المللی و توازن قوا در جهان تاثیرگذار باشد.

این کارشناس منطقه با اشاره به مواضع آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و هشدار‌هایی که به آمریکا درباره تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه داده بود گفت: برداشتی که می‌توان از این دریافت این است در صورتی که این قطعنامه حداقلی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توقف درگیری از سوی رژیم صهیونیستی مورد بی اعتنایی قرار گیرد و آتش بس برقرار نشود و زمینه‌ای برای اقدامات بعدی و پایان جنگ صورت نگیرد ممکن است جغرافیای جنگ به نقاط دیگر هم سرایت کند.

صدرالحسینی اظهار داشت: در واقع وزیر خارجه جمهوری اسلامی این پیام را به طرف آمریکایی داد که اگر خواهان صلح و امنیت بین المللی هستید هر چه سریعتر از تدوام جنگ یک سویه علیه مردم غزه خودداری کنید. به عبارت دیگر این پیام نشان دهنده صلح خواهی و امنیت طلبی جمهوری اسلامی در منطقه ژئوپلتیک غرب آسیا است که در صورت گسترش جنگ به نقاط بیشتری از این منطقه ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای منطقه و جهان در حوزه‌های انسانی و انرژی بوجود آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
۰
۰
لطفا تیتر خبری تان را اصلاح کنید.

نیازمندی ها