سیدرضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

نقش ویژه عراق در حمایت از مردم بی‌گناه غزه

با توجه به اینکه کشور عراق ارتباطات رسمی و دیپلماتیکی با آمریکا دارد، می‌تواند از این جایگاه ویژه خود استفاده کرده و نقش خود را برای توقف بمباران مردم بی‌گناه غزه ‌ایفا کند.
با توجه به اینکه کشور عراق ارتباطات رسمی و دیپلماتیکی با آمریکا دارد، می‌تواند از این جایگاه ویژه خود استفاده کرده و نقش خود را برای توقف بمباران مردم بی‌گناه غزه ‌ایفا کند.
کد خبر: ۱۴۲۹۵۵۴
نویسنده سیدرضا صدرالحسینی | كارشناس روابط بین‌الملل

31 روز از آغاز عملیات طوفان‌ الاقصی می‌گذرد و بمباران شدید مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی  ادامه دارد. این رویکرد رژیم صهیونیستی البته نشان می‌دهد که آنها برخلاف حمایت همه جانبه غرب تاکنون نتوانسته‌اند‌ در حوزه نبرد زمینی به موفقیت دست پیدا کنند.

در چنین شرایطی برای توقف کشتار مردم بی‌‌گناه غزه کشورهای جهان اسلام باید فشار‌ ‌‌سیاسی بیشتری به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کنند. در واقع کشورهای اسلامی و عربی باید چنین رویکردی در پیش بگیرند تا بتوان مانع کشتار بیشتر مردم مظلوم و بی‌گناه ‌غزه شد.

در دیدار اخیر نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مهمترین مسائل جهان اسلام و مقاومت با تاکید بر مسائل غزه مطرح شد. رهبر انقلاب در این رابطه به نقش و جایگاه ویژه عراق ‌در جهان اسلام، جهان عرب و محور مقاومت اشاره کردند و از دولت عراق خواستند که با توجه به جایگاه ویژه خود برای ایجاد وحدت در بین کشورهای عربی و اسلامی تلاش کنند.

افزون بر این با توجه به اینکه کشور عراق ارتباطات رسمی و دیپلماتیکی‌ با آمریکا دارد، می‌تواند از جایگاه ویژه خود استفاده کرده و نقش خود را برای توقف بمباران‌ مردم بی‌گناه غزه از سوی رژیم صهیونیستی ایفا کند.

در واقع رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این نکته که آمریکایی‌ها نقشی بی‌بدیل و مشارکتی جدی در کشتار مردم غزه دارند ‌از نخست وزیر عراق خواستند که برای توقف کشتار مردم غزه همه اقدامات ممکن را در جهان عرب و اسلام ‌انجام دهند.

هرچند رژیم صهیونیستی با  حمایت همه  جانبه غرب و به ویژه آمریکا در حال بمباران شدید غزه است. اما  آنچه تاکنون در صحنه میدانی جنگ آشکار شده است، عدم موفقیت ارتش رژیم صهیونیستی در حوزه نبرد زمینی است.

 این درحالی است که رژیم صهیونیستی‌ با کاهش قابل توجه اعلام آمار کشته شدگان نیروهای خود سعی دارد به نیروهای نظامی خود روحیه تزریق کند‌. به عبارت دیگر می‌توان گفت بمباران شدید غزه از این حکایت دارد که  رژیم صهیونیستی در حوزه نبرد زمینی موفقیتی به دست نیاورده است.

رژیم صهیونیستی درحالی در‌ حوزه نبرد زمینی تاکنون شکست خورده است که از حمایت همه جانبه غرب و به ویژه آمریکا نیز استفاده می‌کند. ‌بر اساس گزارش سازمان‌های بین‌المللی حتی بخشی از هواپیماهای غیر نظامی کشورهای غربی برای حمل و نقل تسلیحات و مواد مورد نیاز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
۰
۰
غربگدایان از فروپاشی اسرائیل ترسیده اند. طی یکماهه اخیر از سازمان بین المللی و کشورهای ژاپن ، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلستان، فرانسه، ترکیه، کل کشورهای عربی ، روسیه و چین و خیلی کشورهای دیگر و شخص پاپ و سایر افراد و حتی خود آمریکا با واسطه با مقامات ایران تماس گرفتند و تقاضای توقف حملات حماس و موشکباران تل آویو شده اند و درخواست کردند با آزادی اسرای اسرائیلی بخشی از آبروی از دست رفته ارتش اسرائیل را به او برگرداند. همه اینها نشان دو چیز است اول قدرت و جایگاه ایران در معادلات جهانی - دوم اینکه همه آمدند تا مانع از فروپاشی اسرائیل توسط یک گروه بسیار کوچک تحت محاصره شوند. تمام قدرت غرب در برابر حماس به زانو درآمده است
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها