عملیات احداث ۲۶ طرح ورزشی در قزوین
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین

عملیات احداث ۲۶ طرح ورزشی در قزوین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین

موضوع دو قطبی بودن به غیر از بحث مستکبران و مستضعفان مردود است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت:‌ کلام قرآن و ادبیات مقاومت به ما می‌گوید موضوع دو قطبی بودن به غیر از بحث مستکبران و مستضعفان با عناوین دیگری مثل اصلاح‌طلب و اصولگرا، سنی و شیعه یا گویش‌های مختلف مردود است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت:‌ کلام قرآن و ادبیات مقاومت به ما می‌گوید موضوع دو قطبی بودن به غیر از بحث مستکبران و مستضعفان با عناوین دیگری مثل اصلاح‌طلب و اصولگرا، سنی و شیعه یا گویش‌های مختلف مردود است.
کد خبر: ۱۴۲۶۵۰۶

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست شورای سیاست‌گذاری چهارمین رویداد بین‌المللی و اولین همایش ملی مقاومت و جهان آینده برگزار شد، با بیان اینکه یهودیان هم جزو قطب مستکبرانند، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید "بدترین دشمنان مسلمانان، یهودیان هستند، بهترین دوستان مسلمانان هم آن‌هایی هستند که به مسیحی بودن خود افتخار می‌کنند، چون این‌ها اهل زهد و عبادت‌اند و مستکبر نیستند".

وی با اشاره به اینکه ریشه‌ها و مبانی مقاومت اسلامی باید برای مردم تبیین شود، تاکید کرد: اگر بخواهیم عرصه مقاومت اسلامی را نمایش دهیم و نیرو برای آن عرصه تربیت کنیم، باید از این مرحله آغاز کرد که این تکالیف واجب بر عهده ما قرار دارد.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در ادبیات مقاومت اسلامی، امام (ره) به جای شعار دادن و کلی‌گویی کردن راجب آینده جهان و سرنوشت مسلمانان و مستضعفان، طرح اندیشه ولایت دینی را مطرح کردند، ولایت فقیه ثمره ولایت دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند طرفدار مستضعفین است، بیان کرد: قطعا اراده خدای متعال هم پشتیبان این افراد خواهد بود، چراکه خداوند می‌فرماید "من با مستضعفان هستم و اراده آنها را حمایت می‌کنم تا آرمان‌های من محقق شود".

آیت الله عابدینی به آیه ۳۲ سوره توبه اشاره کرد و گفت: این آیه هم تقابل دو قطب و هم وضعیت جهان را به ما می‌فهماند، خداوند در این آیه می‌فرماید "کافران اراده کرده‌اند نور خدا خاموش شود، دین دیده نشود و نگذارند صدای دین به گوش کسی برسد اما اراده خدا این است که نور خود را کامل کند".

وی ادامه داد: کسی که ایمان حقیقی و عمل صالح داشته باشد در دل‌ها جا باز می‌کند و تأثیرگذار می‌شود، اگر ایمان حقیقی و عمل صالح داشته باشیم خدا کاری می‌کند همه عالم به ما علاقه مند شوند، اینها ادبیات، سرمایه‌ها و پشتوانه‌های محکم مقاومت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در این میان رسالت اصلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز همین معناست، چطور می‌شود یک دانشگاه بین‌المللی باشد؟ این فرصت بزرگی است که خدا در اختیار شما قرار داده است، البته اگر با ادبیات مقاومت به آن نگریسته شود، بنابراین هر چه می‌توانیم با رویکرد هم افزایی در این مسیر به میدان بیاییم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه قرآن کریم تاکید کرده که تمام کار منافقین این است که امر به منکر و نهی از معروف کنند، گفت: این یعنی همان کاری که نوکران آمریکا و اسراییل اکنون انجام می‌دهند، در حالی که براساس کلام قرآن، مومنان امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، ما باید این جامعه ولایی و نظام امامتی را به‌ عنوان ادبیات مقاومت اسلامی جا بیندازیم، هر کدام از این موارد تشکیل‌ دهنده یک سامانه عظیم و یک منظومه جذاب از ادبیات مقاومت هستند که جا دارد آنها را برای دانشجویان، اساتید و مردم نهادینه سازیم.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها