میر‌مصطفی جوادی: لحظه‌ای که وزنه را زدم باورم نمی‌‍‌شد

به‌حلاوت طلای المپیک

گاهی اوقات مطمئنیم که طلا مال ماست. مثلا وقتی حسین رضازاده روی تخته می‎رفت یا زمانی که بهداد سلیمی وزنه‌ می‌زد یا این اواخر با رکوردهای اعجاب‌انگیز سهراب مرادی. اما گاهی برق طلا زمانی به چشمان‌مان می‌خورد که کسی انتظارش را ندارد. مثل طلای میر‌مصطفی جوادی در رقابت‌های جهانی ریاض.
کد خبر: ۱۴۲۲۶۷۳
نویسنده رضا پورعالی - دبیرگروه ورزش
در حضور دو قهرمان و رکورددار جهان از چین و قهرمان سال گذشته جهان از ونزوئلا. رقابت‌های یک‌ضرب دسته ۸۹کیلوگرم مسابقات جهانی که تمام شد مصطفی ششم بود و کسی فکرش را نمی‌کرد حرکت پایانی دوضرب وزنه ۲۱۵کیلوگرمی نماینده ایران باشد. جوادی وزنه‌ای را زد که تا آن زمان هرگز نزده بود. او با غیرتی مثال‌زدنی، طوری وزنه ۲۱۵ را به هوا پرتاب کرد که در همان آن، همه فهمیدند که این وزنه مهار خواهد شد و همین اتفاق هم افتاد. میر‌مصطفی جوادی با مهار وزنه ۲۱۵کیلوگرمی به رکورد مجموع ۳۸۴کیلوگرم رسید و قهرمان جهان شد. قهرمانی جهان و کسب دو مدال طلای دوضرب و مجموع در یک وزن المپیکی. حالا همه او را به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلای المپیک می‌شناسند.
مصطفی لبخندی می‌زند و به جام‌جم می‌گوید: «اصلا انتظار طلا را نداشتم. روی کاغذ شاید می‌توانستم در دو‌ضرب یک مدال بگیرم اما در مجموع خیلی بعید بود. شاید در بهترین حالت می‌توانستم یک مدال برنز بگیرم. خدا را شکر ناگهان در مسابقه همه چیز خوب پیش رفت و توانستم طلا بگیرم.» 
او درباره شرایط این جدال نفسگیر می‌گوید: «وزنه‌ها خیلی خوب شد. می‌گویند یک روزی روز آدم است. دوشنبه هم روز، روز من بود و توانستم مدال طلا بگیرم. خودم بعد از مسابقه باورم نمی‌شد. لحظه‌ای که وزنه را بالای سر بردم و مطمئن شدم طلا را می‌گیرم، حس عجیبی داشتم. لحظه خاصی بود. تصور کنید هیچ امیدی ندارید و ناگهان طلا را به دست می‌آورید. برای ورزشکاران این موقعیت کمتر پیش می‌آید.» 
او درباره داوران هم توضیح می دهد: « داوران این دوره بسیار سختگیرتر بودند. در یک‌ضرب یک حرکت مرا خطا گرفتند که واقعا کارم را سخت کرد. وقتی یک حرکت را از دست بدهی یعنی مدال را از دست داده‌ای. با این حال انگیزه‌ام را از دست ندادم و تلاشم را کردم.»
این دو طلا شروع خوبی بود برای تیم‌ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی ریاض. امروز و از ساعت۱۷ به وقت تهران دو نماینده دیگر ما دردسته ۹۶کیلوگرم به روی تخته می‌روند. امیر حقوقی که در استارت‌لیست مسابقات با رکورد ورودی ۳۹۰کیلو در جایگاه نخست قرار دارد و محمد زارعی با رکورد ورودی ۳۷۳کیلو امیدواریم امروز هم روز وزنه‌برداران ما باشد. 
 
امیر حقوقی
متولد ۲۸ بهمن ۱۳۷۲(آذربایجان شرقی)
سومین حضور در مسابقات جهانی 
دارنده ۲ برنز قهرمانی جهان
دارنده ۲ نقره قهرمانی آسیا  
بهترین رکورد‌های شخصی 
۱۷۲ کیلوگرم یک‌ضرب
۲۱۶ کیلوگرم دوضرب
۳۸۸ کیلوگرم مجموع
 
محمد زارعی
متولد ۲۰ دی ۱۳۶۹(شیراز)
دومین حضور در مسابقات جهانی 
دارنده برنز قهرمانی آسیا 
بهترین رکوردهای شخصی 
۱۶۷ کیلوگرم یکضرب
۲۰۰ کیلوگرم دوضرب
۳۶۷ کیلوگرم مجموع
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها