مسئول نهاد رهبری دانشگاه نفت خوزستان:

وحدت به معنی هم جهت شدن در آرمانها است

رییس دانشگاه صنعت نفت عنوان کرد:

تصویب سند تحول 5 ساله دانشگاه

رییس دانشگاه صنعت نفت گفت:دولت سیزدهم رونق به دانشگاه نفت را برگرداند و توانستیم سال ۱۴۰۰ دانشکده های تهران و محمود آباد را به چرخه جذب دانشجو برگردانیم و سند تحول ۵ ساله دانشگاه را به تصویب رساندیم.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۳۵

جام جم آنلاین - خوزستان، کریم سلحشور اظهار داشت: دانشگاه صنعت بیش از ۸دهه سابقه فعالیت دارد و بعد از دانشگاه تهران، قدیمی ترین دانشگاه کشور است.

وی افزود: اراده ی در دولت قبلی برای توسعه این دانشگاه نبود و متاسفانه در سال ۹۶ تصمیمات نادرست وزارت نفت وقت دانشجویان نخبه این دانشگاه را با چالش روبرو ساخت که این باعث شد با تغییر در مدیریت بنده برای حل مسایل به دانشگاه بروم.

رییس دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: در آن سالها با تلاش‌های شبانه روز توانستیم دانشگاه را آرام کنیم و مانع از انتقال این دانشگاه تخصصی از نفت به وزارت علوم شدیم.

سلحشور با اشاره به اهمیت دانشگاه نفت در تربیت نیروی متعهد و متخصص حوزه نفت گفت: در دوران آقای زنگنه استقلال و خودکفایی صنعت نفت نشانه گرفته شده و برای همین دانشگاه نفت تضعیف و از اعطای دانشجو به دانشگاه امتناع شد.

وی گفت: دانشگاه نفت خانه ما است و جزو تاریخ خوزستان است و برای همین ایستادیم و در نهایت مصوبه نفت را لغو و جذب دانشجو بعد از دوسال آغاز شد ولی متاسفانه وزیر نفت وقت دو دانشکده این دانشگاه را تعطیل کرد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: دولت سیزدهم رونق به دانشگاه نفت را برگرداند و توانستیم سال ۱۴۰۰ دانشکده های تهران و محمود آباد را به چرخه جذب دانشجو برگردانیم. از طرفی سند تحول ۵ ساله دانشگاه را به تصویب رساندیم.

وی با تقدیر از فعالیت دولت سیزدهم در پویایی دانشگاه نفت افزود: دانشگاه نفت در اغتشاشات گذشته یکی از مجموعه های آرام بود و با اقدامات فرهنگی مجموعه هیچ آسیبی ندید.

سلحشور با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز رشد پالایش و پخش کشور در دانشگاه نفت افزود: ۴ مرکز نوآوری و کارآفرینی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه راه اندازی شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز پردیس فناوری آبادان گفت: در بخش آموزشی نظم نوینی براساس بهره مندی از استادان راهنمایی فعال در صنعت نفت در دانشگاه عملیاتی شد. همچین رویدادهای ما میتوانیم و ایده شو در دانشگاه عملیاتی شد.

رییس دانشگاه صنعت نفت گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب با رایزنی بین المللی دانشگاه، جذب دانشجو خارجی در دانشگاه عملیاتی شد.

وی تاکید کرد: جهت‌گیری دانشگاه به سمت ارتباط با صنعت است و برای همین دوره های کارورزی برای دانشجویان تدوین شد. همچنین نیازهای صنایع و شرکت های نفتی استخراج و برای آن دانشجو تعریف شد.

سلحشور گفت: اولین و تنها مرکز توسعه نظام دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت در کشور که به عنوان تنها مرجع علمی فعال در زمینه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در دانشگاه راه اندازی شد. در بخش اجتماعی نخستین مرکز. ایمنی و بهداشت و مهارت ورزی در دانشگاه راه اندازی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها