متخصص طب سنتی درباره راه های مقابله با بوی بد عرق بدن توضیح داد.
کد خبر: ۱۴۱۲۶۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، مریم مشهدی، پزشک و دکترای تخصصی طب سنتی در استودیوی سلام تهران، گفت: تعریق فرایندی است که به کاهش دمای بدن و دفع مواد زائد کمک می‌کند. در طب سنتی، تعریق یه مقدار طبیعی و یک مقدار غیر طبیعی داشته باشد. هرچه مقدار تعریق بیشتر باشد یعنی میزان رطوبت بدن افزایش یافته است و باید اقدامات لازم در جهت کاهش رطوبت را انجام دهیم.

وی افزود: به طور کلی، اگر ارگان‌ها و اعضای بدن ما سالم باشند، نیازی نیست که نگران تعریق زیاد باشیم. غدد عرقی ما در سر و گردن بیشتر هستند و به همین دلیل ما تعریق را در این قسمت‌ها بیشتر شاهد هستیم.

مشهدی اظهار داشت: استعداد افراد در بودار بودن عرقشان متفاوت است. باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که از لحاظ ژنتیکی، عرق فی نفسه بی بو ست و بوی بد آن تنها از شرایطی که در آن قرار می‌گیرد ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این استفاده از مواد غذایی به خصوصی می‌تواند بر بوی عرق تاثیر بگذارد که باید آن‌ها را شناسایی کنیم. همچنین بوی عرق در زمان پوشیدن لباس‌هایی که پارچه‌های نخی و کتان در آن‌ها به کار رفته است، به مراتب کم‌تر از لباس‌هایی با جنس پلاستیکی است.

مشهدی اظهار کرد: ما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که برخی از بیماری‌ها بر روی عرق تاثیرگذار هستند. اگر مطمئن باشیم که بوی عرق ناشی از بیماری خاصی نیست، در مواجهه با آن گذاشتن گیاهانی از جمله صدر یا حنا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست در حمام، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

وی در آخر گفت: همچنین استفاده از آب نمک رقیق و آغشته کردن بدن به آن بعد از دوش گرفتن، باعث می‌شود که بوی عرق تا حد خوبی کاهش یابد. علاوه بر این خوب است که این موضوع را در نظر داشته باشیم که از دیدگاه طب سنتی، عرق موضعی ناشی از وجود فضولات و مواد زائد جمع شده در آن بخش است. لذا لازم است که دوستان با مراجعه به پزشک یا متخصصان طب سنتی، از وضعیت بدنی خود آگاهی کامل را کسب کنند و راه حل مناسب را پیش بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها