«آبادیران» تجلی ایرانی آباد
گزارش اختصاصی«جام ‎جم» از مهم ‎ترین محصولات ارائه‌شده در اولین نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت‌زدا

«آبادیران» تجلی ایرانی آباد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مطرح کرد:

آبادیران؛ بازاری برای دانش‌بنیان‌ها و فرصتی برای رونق مناطق محروم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، در آیین گشایش نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) گفت: نمایشگاه آبادیران بازاری چشمگیر برای دانش‌بنیان‌ها است و رونق مناطق محروم را به دنبال خواهد داشت.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، در آیین گشایش نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) گفت: نمایشگاه آبادیران بازاری چشمگیر برای دانش‌بنیان‌ها است و رونق مناطق محروم را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، روح الله دهقانی فیروزآبادی صبح روز سه شنبه در آئین گشایش نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) با بیان اینکه، شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش نیروی انسانی توانمند، غذا و کشاورزی، سلامت و صنعت، معدن و همه زنجیره‌های دیگر بازاری چشمگیر را در مناطق محروم شاهد خواهند بود، افزود: مناطق محروم نیز در برنامه آبادیران رونق خواهند یافت.

وی هدف از برنامه ملی آباد ایران را هم‌راستایی، هم افزایی و همراهی جمعی نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در مناطق محروم با همراهی دانش بنیان‌ها و فناوران برای رونق هرجه بیشتر مناطق دورافتاده و محروم کشور اعلام کرد.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه ذات همراهی و همراه شدن قطعاً هم‌افزایی ایجاد می‌کند، گفت: این مهم در حفظ منابع کشور مؤثر است و ظرفیت‌ها را ضریب خواهد داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود انواع و اقسام منابع بکر در نقاط محروم و کمتر برخوردار کشور تاکید کرد: در حال حاضر این مناطق که از نیروی انسانی مستعد نیز برخوردارند، تنها نیازمند توجه هستند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: مناطق محروم معنی ندارد؛ چراکه این مناطق نه در ظرفیت‌های سرزمینی محرومند و نه در ظرفیت‌های انسانی. بلکه این مناطق دارای ظرفیت سرزمینی شناخته نشده و سرشار از نیروهای انسانی جوان و مستعد هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه حوزه علم و فناوری استانداردسازی اشتغال و به صرفه‌سازی اشتغال‌زایی کوچک را به دنبال دارد، یادآور شد: این ثمره بیش از ۲۰ سال تاکید مقام معظم رهبری در همه دولت‌ها بوده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به حضور و مشاهدات میدانی خود در محلات کم‌برخوردار تهران گفت: جوانان و نوجوانانی در این مناطق هستند که به علت دسترسی نداشتن به آموزش‌های لازم توانمندی‌های آنها کشف نشده است.

وی با بیان اینکه حوزه علم و فناوری دارای دو عملکرد خاص استانداردسازی اشتغال و تولید و به‌صرفه‌سازی اشتغال‌های کوچک است، ابراز امیدواری کرد که در قالب نمایشگاه آبادیران شاهد ایجاد هرچه بیشتر اشتغال و پیشرفت بر پایه عدالت در مناطق کم برخوردار باشیم.

بر اساس این گزارش، نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) با هدف کمک دانش بنیان‌ها و فناوران در رفع محرومیت زدایی هرچه بیشتر مناطق محروم کشور، معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات این شرکت‌ها برای محرومیت‌زدایی صبح امروز سه شنبه در محل مصلی امام خمینی (ره) گشایش یافت.

آبادیران؛ بازاری برای دانش‌بنیان‌ها و فرصتی برای رونق مناطق محروم

این نمایشگاه به عنوان پلی میان فناوری و محرومیت زدایی از امروز سه شنبه ۲۳ خردادماه تا پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه با حضور ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور و باهمکاری و مشارکت ۲۸ نهاد کشور از جمله بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پنج بخش «مسکن و زیرساخت‌های توسعه شهری و روستایی»، «کشاورزی، دامپروری و شیلات»، «سلامت، بهداشت و توانبخشی»، «ماشین آلات کوچک مقیاس» و «فناوری های نرم و آموزشی» برپا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها