سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دهلران عنوان کرد:

دستگیری ۴ نفر متخلف شکار غیرمجاز پرندگان در دهلران

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: رسانه ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آگاه سازی مردم و ارتقای سطح فرهنگ عمومی آنها در خصوص حفظ سلامت محیط زیست طبیعی و انسانی دارند.
کد خبر: ۱۴۱۱۵۹۱

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ علیرضا محمدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام  به مناسبت هفته ملی محیط زیست افزود: راهکار اصلی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی، آموزش و فرهنگ سازی در بین جوامع محلی بویژه کشاورزان در خصوص اجتناب از آتش زدن پس چرای مزارع از سوی صاحبان تریبون، رسانه ها و ادارات مرتبط از جمله جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: همه دهیاری های استان آموزش های لازم در مورد آتش سوزی را فراگرفته و تجهیزات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در خصوص واحدهای آلاینده اظهار کرد:  طبق ماده ۱۲ قانون هوای پاک به تمام واحدهای آلاینده برای رفع مشکل، ابتدا اخطار و سپس فرصت یک ماهه داده می شود و در صورت عدم رفع ایراد آن واحد به عنوان آلاینده محیط زیست به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی  در خصوص  اقدامات  حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برگزاری مسابقه نقاشی در مهدهای کودک با موضوع محیط زیست، پاکسازی عرصه های طبیعی تحت مدیریت در تمام شهرستان ها از زباله و پسماند،   برگزاری۱۰ کارگاه زیست محیطی و مهار آتش، دیدار با ائمه جمعه و جماعت و صاحبان تریبون برای اشاعه فرهنگ محیط زیست، بازدید مکرر از واحدهای صنعتی از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام است. 

محمدی افزود: سایر اقدامات محیط زیست نیز شامل  راه اندازی سامانه جامع محیط زیست در راستای ارتقای دولت الکترونیک، استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد در برگزاری کارگاهای آموزشی و ترویجی به جوامع محلی، نهال کاری در زیستگاه کولگ، تجهیز پاسگاه های محیط زیست، ساخت اسکله در دریاچه سد سیمره و فعال سازی سامانه کودک زیست با ارایه محتوای های زیست محیطی برای جامعه هدف کودک  است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها