رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی به مناسبت ایام دهه کرامت بیش از 360 برنامه علمی و فرهنگی را پیش‌بینی و تدارک دیده است.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی به مناسبت ایام دهه کرامت بیش از 360 برنامه علمی و فرهنگی را پیش‌بینی و تدارک دیده است.
کد خبر: ۱۴۰۸۷۶۲

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت که صبح امروز ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به رویکردهای کلی، اهداف و برنامه‌های آستان قدس رضوی در سطح شهر و کشور اشاره کرد‌.

وی ضمن اشاره به تاکیدات تولیت درباره ضرورت گرامیداشت هرچه بیشتر دهه کرامت، بیان کرد: تمامی ما در مجموعه آستان قدس رضوی، با افتخار وظیفه داریم به بهترین وجه این آیین با عظمت را در شهر امام رضا(ع) برگزار کنیم از همین رو با هم افزایی و تعاملی که در سطح استان و آستان قدس رضوی وجود دارد امیدواریم این دهه نیز همچون سایر مناسبت‌های خاص و حتی بهتر از سال های قبل گرامی داشته شود که در همین راستا برای هم‌افزایی بیشتر سند محتوایی تهیه شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

طالبی خاطر نشان کرد: با تشکیل کارگروه‌های مختلف، سند محتوایی برنامه‌های دهه کرامت امسال آستان قدس رضوی متناسب با مناسبت‌های خاصی همچون ولادت حضرت معصومه(س)، روز بزرگداشت فتح خرمشهر، تجلیل از امام زادگان، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ تهیه و تدوین شد.

وی تصریح کرد: متناسب با هر کدام از این مناسبت های مذهبی و ملی حدیثی از حضرت رضا(ع) ویژه هر روز مورد توجه قرار گرفته است که «بر شما باد اخلاق نیکو»، «علم پیشاهنگ عمل است»، «چه نیکوست صبر و انتظار فرج»، «خردمند کسی است که شرم و حیا ار او جدا نشود» و... از جمله این احادیث است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: 42 دستگاه به عنوان ستاد برنامه ریزی برنامه های دهه کرامت با همکاری کانون های خدمت فعالیت های برون استانی در این ایام را بر عهده دارند.

زیارت، خدمت کریمانه و ایجاد  شور و نشاط محور برنامه‌های دهه کرامت

وی در ادامه ارادت ویژه مردم به حضرت رضا(ع) در این ایام، توجه عمومی به موضوع زیارت، گسترش خدمت کریمانه و شادی و نشاط مذهبی را برخی از فرصت‌های خاص دهه کرامت برشمرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به شعار محوری برنامه های دهه کرامت با عنوان «خدمت کریمانه؛ همدلی و امیدآفرینی» گفت: وظیفه همه ما نشر و ترویج معارف رضوی و نبوی است از همین رو سعی داریم در اجرای برنامه های این ایام به این اصل توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: با همت جمعی از مسئولان در بخش‌های مختلف شهرداری، هیئت های مذهبی، مساجد، سپاه، بسیچ، سازمان‌ها و ارگان های مختلف و... با آستان قدس رضوی در تعامل هستند تا جشن‌های با شکوهی را در این ایام برگزار کنند در همین راستا در شب و روز میلاد ثامن الحجج(ع)، جشن‌های مردمی از محل پایانه‌های مسافربری تا حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

آغاز جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)

طالبی ادامه داد: آغاز جشن‌های دهه کرامت از 31 اردیبهشت ماه سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در شهر قم همچنین  گردهمایی اعتاب مقدس داخل کشور به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال نیز همانند سال گذشته به همت معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی، از مسئولان اعتاب مقدس خارج کشور نیز دعوت به عمل آمده است تا در جشن میلاد حضرت رضا(ع) شرکت کنند.

طالبی از برگزاری اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: تا کنون 4 دوره از این کنگره برگزار شده است و پنجمین دوره از این اجلاسیه با عنوان «اندیشه تمدنی امام رضا علیه السلام؛ عدالت برای همه، ظلم به هیچ کس» به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی  و با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی در این باره گفت: دومین پیش نشست این کنگره، نهم خرداد در مشهد و با حضور میهمانانی از دیگر کشورها برگزار می شود.

اعزام 73 کاروان به 200 نقطه کشور

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های زیر سایه خورشید یکی از برنامه‌های محوری است که همه ساله به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت انجام می شود، گفت: روز گذشته  73 کاروان خدام بارگاه منور رضوی عازم شهرهای مختلف شدند و در 200 نقطه از کشور حضور خواهند یافت و عطر رضوی را در جای جای کشور پراکنده می‌کنند.

طالبی همچنین اهدای کتاب به 10 کتابخانه، راه‌اندازی کتاب فروشی سیار، رونمایی و نقد آثار، آغاز رویداد شب های اهل قلم، برگزاری شب شعر، برگزاری همایش پدیدآورندگان رضوی، انتشار سه ویژه نامه توسط موسسه آفرینش‌های هنری، تولید آثار و انیمیشن های رضوی و... را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده عنوان کرد.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها