مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: ۵۷۶ تیم تولید کننده بتن از سراسر کشور برای حضور در
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: ۵۷۶ تیم تولید کننده بتن از سراسر کشور برای حضور در "دومین دوره مسابقات ملی کیفیت بتن" در مشهد، ثبت‌نام کرده اند.
کد خبر: ۱۴۰۸۷۵۸

جام جم آنلاین- خراسان رضوی-محمد سجادی در نشست خبری تشریح برنامه های این مسابقه ملی افزود: مسابقه ساخت بتن با کیفیت در سه مرحله پیش بینی شده که مدیران کنترل کیفیت تیم های یاد شده ، فردا در ادارات کل استاندارد سراسر کشور ۴۰ مورد از شاخصه های اصلی استاندارد بتن را آزمون خواهند داد.

وی گفت: تیم های شرکت کننده تا پایان خرداد ماه امسال فرصت دارند، تا محصول بتنی خود را طبق ضوابط مسابقات در استانها بسازند که در نهایت از هر استان یک تیم برتر به مرحله سوم راه می یابد.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی بیان داشت: در مرحله سوم که تیرماه در مشهد برگزار خواهد شد، تیم های منتخب هر استان بتن با کیفیت خود را در مشهد تولید کرده و به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: در این مسابقات با تمرکز بر روی فعالیت مدیر کنترل کیفیت بتن، علاوه بر توجه به نیازهای مصرف کننده؛ مقاومت بتن، میزان روانی بتن، مساله دما در تولید بتن و هزینه تولید نیز مدنظر قرار دارد.

سجادی هدف از این مسابقات را برداشتن گام‌موثر برای تولید بتن با کیفیت در کشور عنوان کرد و گفت: تولید بتن با کیفیت و بادوام، افزایش طول عمر ساختمان را موجب شده لذا در مجموع تولید بتن با دوام بواسطه افزایش طول عمر سازه مقرون به صرفه خواهد بود.
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی اظهار داشت: در سند چشم انداز بتن ۱۴۰۴ رده مقاومتی بتن های تولید کشور باید به ۵۰ مگا پاسگال برسد، در حالیکه اکنون این رقم حدود ۲۵ مگا پاسگال است، با این رقابتهای علمی سازندگان بتن به ثبت رکوردهای مقاومت بالا ترغیب شده و امکان تولید بتن مقاوم تر فراهم می شود.

وی شمار واحدهای تولید کننده بتن استاندارد در کشور را هزار و ۲۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: ۱۰۶ شرکت تولید کننده بتن در خراسان رضوی دارای مجوز استفاده از علامت استاندارد هستند که ۸۶ شرکت از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها