دو مرد ایرانی و دو تبعه افغانستان که با تشکیل باند خشنی در خیابان‌های تهران زورگیری و گوشی‌قاپی می‌کردند، دستگیر شدند. دزدان گوشی‌های سرقتی را به افغانستان برده و آنجا می‌فروختند.
دو مرد ایرانی و دو تبعه افغانستان که با تشکیل باند خشنی در خیابان‌های تهران زورگیری و گوشی‌قاپی می‌کردند، دستگیر شدند. دزدان گوشی‌های سرقتی را به افغانستان برده و آنجا می‌فروختند.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۷۰

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، اوایل زمستان سال گذشته مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران شکایت کرد هنگام بازگشت به خانه‌اش در شمال‌شرق تهران مورد حمله سارقان قمه‌به‌دست قرار گرفته، زخمی شده و گوشی‌اش به سرقت رفته است. با دستور قضایی تحقیقات پلیسی آغاز شد تا این‌که افراد دیگری نیز به پلیس آگاهی آمده و شکایت کردند در محله‌های شرق و شمال‌شرق تهران هدف سرقت سارقان قمه‌به‌دست قرار گرفتند. در برخی سرقت‌ها سارقان موتورسیکلت‌های آنها را هم دزدیده بودند. بیشتر مالباختگان از ناحیه دست‌و‌پا از سوی سارقان زخمی شده و تا یک‌قدمی مرگ رفته بودند. تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌که هفته گذشته شکایت جدیدی علیه دزدان مطرح شد. بررسی‌ها نشان داد همسر شاکی در بیمارستان بستری بود. وقتی از آنجا بیرون آمده تا تلفنی با خانواده‌اش در خیابان حرف بزند، مورد حمله سارقان قمه‌به‌دست قرار گرفته، پایش زخم شده و گوشی‌اش را بردند. پلیس به دنبال این سارقان خشن بود که چند روز پیش رد آنها در محله پاسداران به‌دست‌آمد. دو نفرشان در حالی بازداشت شدند که یکی از آنها با شلیک پلیس زخمی شده بود.
مهرداد ۲۴ساله طراح این سرقت‌های خشن در جریان تحقیقات گفت: در یک مکانیکی کار می‌کردم و صافکار بودم. با یک دوست ایرانی و دو مرد افغانستانی که نجار و خیاط بودند سرقت‌ها را انجام دادم. وقتی می‌دیدم افراد کم‌سن با خودروهای مدل‌بالا برای تعمیر به مکانیکی می‌آمدند می‌گفتم چرا آنها باید پولدار باشند و ما نباشیم و برای دستمزدی کم، ساعت‌ها خودروی‌شان را تعمیر کنیم؟ وسوسه یک‌شبه پولدار شدن به جانم افتاد. با دوستانم در میان گذاشتم که قبول کردند. ابتدا مشتریانی که به محل کارم می‌آمدند را شناسایی و تعقیب‌شان می‌کردم. با قمه و چاقو به آنها حمله می‌کردیم. شیشه و آینه‌ها را شکسته و گوشی‌های‌شان را سرقت و با قمه دست‌ها و پاهای‌شان را زخمی می‌کردیم. برای‌مان فرق نمی‌کرد مالباخته زن، مرد، نوجوان یا پیر و جوان باشد. موتورسیکلت‌های سرقتی را اوراق می‌کردیم یا با مدارک جعلی می‌فروختیم. گوشی‌ها را به مالخرهای افغان می‌دادیم و آنها به افغانستان می‌بردند. تعدادی از گوشی‌ها را به اعضای خانواده‌های‌مان یا اقوام در جشن‌تولد، ازدواج و... هدیه می‌دادیم. با اعتراف او همدستانش نیز اعتراف کردند تاکنون مرتکب ۵۰فقره سرقت گوشی و تعدادی موتورسیکلت شدند. محمد ولدی بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر گفت: با اعتراف متهمان تحقیقات از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها