همزمان با ادامه جنگ اوکراین که در یک سوی آن مسکو و در سمت دیگر آن کی‌یف و هم‌پیمانانش به رهبری آمریکا قرار دارند، جبهه دیگری در قالب اقدامات تروریستی علیه روسیه باز شده است.
همزمان با ادامه جنگ اوکراین که در یک سوی آن مسکو و در سمت دیگر آن کی‌یف و هم‌پیمانانش به رهبری آمریکا قرار دارند، جبهه دیگری در قالب اقدامات تروریستی علیه روسیه باز شده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۹۳۶
نویسنده ​​​​​​​سعید سبحانی | گروه بین‌الملل

البته از همان ماه‌های ابتدایی شروع جنگ، ‌گاهی اخباری درباره تلاش‌ها برای ترور مقامات روسیه و چهره‌های هم‌پیمان کرملین منتشر می‌شد اما در روزهای اخیر، این اخبار به‌شدت افزایش یافته است. دیروز در همین زمینه اعلام شد در پی انفجار خودروی زاخار پریلپین، نویسنده، روزنامه‌نگار و سیاستمدار روس در بزرگراهی در فاصله حدود ۴۵۰کیلومتری شرق مسکو، او دچار جراحت شد و راننده خودرو جان باخته است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این اقدام را تروریستی خواند و به عوامل خارجی در پس آن اشاره کرد. او در کانال تلگرامی خود نوشت: واشنگتن و ناتو هسته تروریستی بین‌المللی دیگری را تغذیه کردند. بن‌لادن، داعش، حالا زلنسکی و اراذل او. مسئولیت مستقیم به‌عهده آمریکا و انگلیس است.
این رویداد چند روز پس از آن اتفاق افتاد که مسکو از سرنگونی دو پهپاد خبر داد که قصد هدف قرار دادن کرملین را داشتند. کرملین آمریکا را متهم کرد که در پشت این حمله بوده که هدف آن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بوده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: تصمیم‌ها در مورد چنین حملاتی در کی‌یف گرفته نمی‌شود، بلکه در واشنگتن اتخاذ می‌شود. کی‌یف تنها آنچه از او خواسته شده را اجرا می‌کند.
چند هفته قبل هم طی انفجار در کافه‌ای در شهر سنت پترزبوگ روسیه، ولادلن تاتارسکی، وبلاگ نویس معروف روسیه که در حوزه جنگ فعالیت داشت، کشته شد و ۳۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
تاتارسکی که اسم واقعی وی ماکسیم فومین بود یکی از مهمانانی بود که سپتامبر ۲۰۲۲ در مراسم الحاق چهار منطقه‌ای که روسیه در اوکراین تحت سیطره خود در آورده بود در کرملین حضور یافته بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها