رقابت های دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور در بخش دختران با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید.
کد خبر: ۱۴۰۶۳۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور در بخش دختران طی روز های 10 و 11 اردیبهشت به میزبانی ورزشگاه شهید نصیری شهر یزد و با حضور 25 تیم و 120 ورزشکار برگزار شد. در جریان این مسابقات چند رکورد ملی شکسته شد.

ملینا اسماعیلی از استان البرز موفق شد در دو 100 متر با ثبت زمان 11.97 ثانیه رکورد ملی این ماده را که با زمان 11.99 ثانیه در اختیار فرزانه فصیحی بود جابه جا کند همچنین توانست با ثبت زمان 24.51 ثانیه رکورد ملی 200 متر در رده سنی جوانان را که پیشتر با زمان 24.57 ثانیه متعلق به مریم طوسی بود را 7 صدم ثانیه ارتقا دهد و پنجمین رکورد سریع تاریخ 200 متر را ثبت کند.

به همین منظور جام جم آنلاین با این پدیده جدید دو و میدانی به گفتگو پرداخته است.

ملینا اسماعیلی در خصوص سطح مسابقات و رقبا گفت: از نظر سطح کیفی، رقابت ها از سطح بالایی برخوردار بود و همین امر باعث شد در طول مسابقات رکوردهای بسیاری جابجا شده و رکوردهای خوبی ثبت شود. همچنین رقبا هم از آمادگی خوبی برخوردار بودند و هرکس تلاش می کرد تا بهترین رکورد خود را ارائه کند و این باعث سخت تر شدن رقابت ها می شد.

وی در خصوص میزبانی رقابت ها خاطر نشان کرد: میزبانی مسابقات بسیار خوب بود و امکانات بسیار خوبی در اختیار داشتیم. همچنین چون یکی از مشکلات اساسی در این ورزش، وزش باد است؛ میزبانی در استان یزد موجب شد تا مسابقات بدون وزش باد انجام شود و از این لحاظ مشکلی ایجاد نشود.

اسماعیلی در مورد این رکوردشکنی تاریخی اظهار کرد: من برای این رکورد خیلی زحمت کشیدم، از تفریحات و همه تعطیلات گذشتم تا تمرین کنم تا بتوانم رکوردی که دوتا از بزرگان سرعت ایران ثبت کرده بودند را بشکنم و از این بابت بسیار خوشحال هستم و این رکورد اهمیت و ارزش بسیاری برای من دارد.

این قهرمان رشته دو و میدانی درباره مشکلات موجود در این رشته گفت: یکی از مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد باد منفی است که موجب می شود عملکرد خوبی نداشته باشیم و رکوردی که می خواهیم، ثبت نشود. دومین مشکل هم آسیب دیدگی است؛ من یک سال پیش آسیب دیدگی جدی را تجربه کردم و در مسابقات نوجوانان آسیا نتوانستم عملکرد دلخواهم را داشته باشم و همین آسیب دیدگی مانعی شد تا نتوانم این رکورد را پارسال ثبت کنم ولی با رفع آسیب دیدگی و تمرینات سخت و مداوم تلاش کردم تا امسال حتما رکورد جوانان را جا به جا کنم که به این مهم دست یافتم.

شکست قدیمی ترین رکورد جوانان ایران در دو و میدانی

اسماعیلی در پایان افزود: باید از خانواده ام تشکر کنم که در همه شرایط پشتیبان من بودند و همچنین تشکر ویژه ای از آقای روغنی و خانم توکلی که خیلی به من دلگرمی دادند و باعث شدند این مسیر سخت را طی کنم و به موفقیت برسم. همچنین در مسابقات جوانان آسیا که در ماه های پیش رو برگزار می شود تمام تلاش خود را می کنم تا بتوانم دوباره رکورد ملی را جا به جا کنم و مدال خوش رنگی کسب کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها