مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط یک هزار و ۸۱۷ نفر دوره از معتادین بهبود یافته در راستای توانمندسازی برای ورود به بازار کار و حضور در چرخه تولید، خبر داد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط یک هزار و ۸۱۷ نفر دوره از معتادین بهبود یافته در راستای توانمندسازی برای ورود به بازار کار و حضور در چرخه تولید، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۴۲۷۶

از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، جواد روان بخش اظهار داشت: فراگیری مهارت توسط معتادین بهبود یافته به آنان برای ایجاد انگیزه و یافتن شغل مناسب، کمک شایانی خواهد کرد چنانکه می‌توانند ضمن داشتن زندگی سالم به آغوش خانواده باز گردند و با ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال پویا، برای جامعه مفید باشد.

وی با تاکید بر چابک سازی آموزش‌های مهارتی و اثر بخش، افزود: با برنامه ریزی دقیق و مشاوره و هدایت آموزشی می‌توانیم معتادین بهبود یافته را در راستای فرصت سازی برای اشتغال پایدار و تولید ملی؛ در مسیر رشد و بالندگی قرار دهیم.

روان بخش با اشاره بر اینکه کسب مهارت بازدارنده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب، پیش شرط کاهش فقر و سلامت جسمی و رفتاری در جامعه می‌باشد.

وی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از گرایش افراد به اعتیاد و بزهکاری دارند.

وی در ادامه افزود: آموزش‌های مهارت محور، همواره دارای نقشی بنیادین در رشد و افزایش استعداد‌های افراد داشته و بهره گیری از این آموزش‌ها موجب ارتقاء توانمندی در اقشار مختلف خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت رایگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، اظهار داشت: فراگیری آموزش‌های مهارتی فرصتی مناسب برای افرادی است که با کارآفرینی و تفکر تولید محور، آینده‌ای روشن برای خود و سایرین در جامعه خلق کرده و با ایجاد کسب و کار‌های کوچک و موثر چرخه تولید را در راستای مهار تورم روز افزون، پویا می‌سازند.

وی ادامه داد: افرادی که در یک مهارتی ماهر شده اند، و دارای تخصص ویژه‌ای هستند، کمتر به سمت اعتیاد یا سایر جرائم اجتماعی، گرایش می‌یابند و حضورشان در جامعه مثمر ثمر واقع می‌شود از اینرو با شناسایی معتادین بهبود یافته و تعیین سطح توانمندی، می‌توان ایشان را در مسیر آموزش مهارتی قرار داده تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

به گفته روان بخش، تعمیرکار خودرو‌های سبک، صافکاری خودرو درجه ۲، نقاشی خودرو درجه ۲، کشتکار گلخانه ای، سیم کشی مدار‌های الکتریکی ساختمان توکار و روکار، پرورش گیاهان آپارتمانی، تعمیرکار جارو‌های برقی، جوشکاری سازه‌های فولادی حرفه‌هایی است که معتادین بهبود یافته برای ایجاد کسب و کار در سال گذشته، فرا گرفتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از بهره گیری سه هزار و ۷۳۱ نفر-دوره از آموزش‌های مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی استان در سالی که گذشت خبر دا و گفت: در راستای ارتقای مهارت شاغلین و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص برای حضور در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، آموزش‌های مهارتی نقش حائز اهمیتی دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تغییرات بازار کار در جامعه جهانی به ویژه در حوزه‌های کاربردی با رویکرد فناوری‌های نوین باعث افزایش تقاضای مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی برای جذب نیروی ماهر، خلاق و نوآور شده است از این رو ارائه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استاندارد‌های بین المللی زمینه ساز رونق تولید خواهد بود.

روان بخش تصریح کرد: بازار کار با توجه به رشد روز افزون دانش و تکنولوژی و پیدایش مشاغل جدید نیازمند نیرو‌های انسانی توانمندی است که قادر به انطباق با رویکرد‌های جدید بوده و دائما درحال رشد و تحول باشد و این رویکرد مستلزم تربیت نیروی کار ورزیده با طیفی از مهارت‌های درهم‌تنیده با شایستگی‌های فردی و فنی است.

وی بیان کرد: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش "جوار کارگاهی" "ضمن کار" و "بین کارگاهی" ارائه می‌شود.

روان بخش خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش صاحبان صنایع، صنوف و بنگاه‌های اقتصادی در جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی با بهره گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شد./باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها