برای کودکان ایران
پرونده «جام‌جم» برای برنامه «مهد‌پویا» که گل کرده است

برای کودکان ایران

بازدید معاون سیما از پشت صحنه برنامه «سر سفره خدا»

طراحی برنامه کودک براساس سوره‌ نور

محسن برمهانی، معاون سیما بامداد پنجشنبه به همراه محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک از پشت صحنه برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» بازدید کردند و به تماشای بخش‌هایی از برنامه نشستند. برمهانی در این بازدید که به اتفاق فرزندانش در استودیو بود، با حمیدرضا عطارد تهیه‌کننده، شهرام شکیبا مجری و بازیگران این برنامه گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشت و به آنها خدا قوت گفت.
محسن برمهانی، معاون سیما بامداد پنجشنبه به همراه محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک از پشت صحنه برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» بازدید کردند و به تماشای بخش‌هایی از برنامه نشستند. برمهانی در این بازدید که به اتفاق فرزندانش در استودیو بود، با حمیدرضا عطارد تهیه‌کننده، شهرام شکیبا مجری و بازیگران این برنامه گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشت و به آنها خدا قوت گفت.
کد خبر: ۱۴۰۳۲۳۳
نویسنده زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه

برمهانی، معاون سیما در حاشیه این دیدار و در گفت‌وگو با جام‌جم درخصوص دیدارش با عوامل این برنامه گفت: به‌عنوان کسی که مسئولیت سیما را برعهده دارد، حضور در صحنه فعالیت میدانی شبکه‌ها وظیفه معمولی ماست. از این رو من معمولا در خیلی از برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنم اما در برنامه‌های سحرگاهی این اولین برنامه‌ای است که حضور داشتم. البته با دوستان و همکاران برنامه‌های دیگر هم دیدار خواهم کرد. چون این اتفاق برای من خیلی ارزشمند است.  وی ادامه داد: من به‌واسطه فرزندانم که روزه‌گرفتن را شروع کرده‌اند و روزه می‌گیرند، سال‌هاست مخاطب این برنامه هستم و تاثیر این برنامه را می‌بینم. امسال هم کارهای محتوایی جدی برای این برنامه انجام شده، مجموعه‌های محتوای بیرون از سازمان صداوسیما که در حوزه‌های منظومه رشد کار کردند و نسبت به این برنامه اشراف دارند، نمایندگی و سردبیری می‌کنند و هرشب موقع اجرای این برنامه حضور دارند، باعث شده برنامه قوی‌تر شود. معاون سیما همچنین افزود: مخاطب کودک‌ونوجوان واقعا منتظر است که این اتفاق در شب‌های ماه‌رمضان بیفتد.

     
۲ کار «الف ویژه» با هم جلو می‌روند 
برمهانی درباره توجه ویژه معاونت سیما به برنامه‌سازی در حوزه کودک‌ونوجوان هم بیان کرد: با توجه به تجمیع مدیریت حوزه کودک‌ونوجوان در سیما و به نوعی نگاه شورایی و متمرکز به این حوزه، این موضوع برای سیما جدی‌تر شده است. طبیعتا وقتی عزیزی که به‌عنوان مدیر در این حوزه انتخاب می‌شود کسی است که استخوان خردکرده این حوزه است و سال‌ها در حوزه کودک‌ونوجوان فعال بوده، نشان‌دهنده توجه مجمع سازمان صداوسیما به حوزه کودک‌ونوجوان است. این تجمیع برای صداوسیما در حوزه اجرایی و ستادی برکت دارد. همچنین به اید‌ه‌ها و انگیزه‌ای جدید توجه بیشتری می‌شود که این مهم با مدیریت آقای باطنی رقم خواهد خورد.
به گزارش جام‌جم، سریال‌های فاخر بسیاری در مراحل مختلف تولید قرار دارند. برمهانی درخصوص تولیدات جدید که در آینده‌ای نزدیک وارد مرحله تولید خواهند شد، گفت: ما در هیچ دوره‌ای شاهد این نبودیم که همزمان دو کار الف ویژه با هم پیش بروند. سریال سلمان فارسی  در حال تصویر برداری است و سریال حضرت‌موسی که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و تعداد زیادی از هنرمندان، طراحان، خیاطان، چرم‌دوزان در کارگاه‌ها مشغول کار هستند.
محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک هم درباره تولید و پخش برنامه سر سفره خدا در ماه‌رمضان به جام‌جم گفت: این برنامه صرفا در ماه‌رمضان پخش نمی‌شود و ما در ماه محرم و اربعین هم این برنامه را روی آنتن داشتیم اما قرار است برنامه تبدیل به ویژه‌برنامه‌ای شود که در ایام و مناسبت‌های مختلف هم روی آنتن برود. 
     
مزیت طنز برنامه سر سفره خدا
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به بازخورد مخاطبان، جای چه بخشی در برنامه خالی است و چه بخشی نیاز است پررنگ‌تر شود ادامه داد: مزیت اصلی برنامه بخش نمایشی و طعم طنزی است که در اثر وجود دارد. همین مسأله، نکته مهمی است که باید تقویت شود. ازجمله اضافه‌شدن بازیگران دیگر و همچنین کاراکترهای عروسکی و استفاده از ظرفیت‌های دیگر حوزه نمایش که در این برنامه وجود دارد. این برنامه ظرفیت تعاملی دارد و روز به روز به این ظرفیت اضافه می‌شود. مثل بخش مسابقه که به دنبال این هستیم به ظرفیت‌های تعاملی برنامه اضافه کنیم. 
باطنی افزود: در حوزه محتوا تجربه خوبی در این فصل حاصل شد که ما برای اولین بار یک سوره از قرآن را به زبان کودک طراحی کردیم که کار بسیار ارزشمندی است. ما سوره نور را انتخاب کرده‌ایم که تمام بخش‌های برنامه بر همین اساس طراحی شده است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها