یک نیروگاه هسته‌ای در ایالت مینه سوتا آمریکا این هفته پس از کشف نشت جدیدی از آب رادیواکتیو، از مدار خارج شد.
یک نیروگاه هسته‌ای در ایالت مینه سوتا آمریکا این هفته پس از کشف نشت جدیدی از آب رادیواکتیو، از مدار خارج شد.
کد خبر: ۱۴۰۲۲۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از شینهوا، اکسل انرژی، یک شرکت انرژی تحت نظارت آمریکا مستقر در مینیاپولیس، این هفته اعلام کرد خاموش کردن نیروگاه هسته‌ای مونتیسلو خود را از روز جمعه آغاز کرده است تا تعمیرات مورد نیاز برای رفع دائمی نشت آب حاوی تریتیوم در تاسیسات را سریع‌تر انجام دهد.
تنظیم کننده‌ها در اوایل این ماه فاش کردند حدود ۴۰۰ هزار گالن آب رادیواکتیو حاوی تریتیوم از این نیروگاه هسته‌ای نشت کرده است. در اواخر نوامبر ۲۰۲۲ این نشت را به مقامات ایالتی و فدرال گزارش کرد، اما این حادثه تقریباً چهار ماه بعد علنی شد و نگرانی‌هایی درباره امنیت و شفافیت عمومی ایجاد کرد. این شرکت اعلام کرد این نشت "هیچ خطری برای سلامتی و ایمنی برای ساکنان محلی یا محیط زیست ندارد" و "راه حلی کوتاه مدت برای برداشتن آب از لوله نشتی و هدایت مجدد آن به نیروگاه برای استفاده مجدد اجرا کرده است. با این حال، تجهیزات نظارتی در این نیروگاه در این هفته نشان داد که "مقدار کمی از نشت اولیه به آب‌های زیرزمینی رسیده است".
طبق بیانیه این شرکت، نشت جدید - که پیش بینی می‌شود صد‌ها گالن باشد، مقدار بسیار کمتری از آبی است که قبلاً نشت کرده بود و میزان تریتیومی را که شرکت برای بازیابی آن تلاش می‌کند افزایش نمی‌دهد و هیچ خطری برای سلامتی و محیط زیست ندارد.
تریتیوم یک شکل رادیواکتیو طبیعی از هیدروژن است که در جو تولید می‌شود. این محصول فرعی تولید برق توسط نیروگاه‌های هسته‌ای است.
این شرکت اعلام کرد «آب نشت شده کاملاً در محل باقی می‌ماند و فراتر از تأسیسات یا در هیچ آب آشامیدنی محلی شناسایی نشده است». برنامه از سرگیری فعالیت در نیروگاه هنوز مشخص نیست.
سازمان کنترل آلودگی مینه سوتا و اداره بهداشت مینه سوتا این هفته در بیانیه‌ای اعلام کردند که "در حال حاضر هیچ مدرکی برای نشان دادن خطر فعلی یا قریب الوقوع برای مردم ندارند و به نظارت بر نمونه‌های آب زیرزمینی ادامه خواهند داد. "
این سازمان‌ها افزودند کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا را که نظارت بر عملیات نیروگاه را بر عهده دارد تشویق می‌کنند تا "ارتباطات عمومی جاری در مورد نشت و تلاش‌های کاهش آن را برای کمک به ساکنان، برای درک بهتر وضعیت به اشتراک بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها