وزارت انرژی آمریکا در آمار رسمی خود از واردات ۵۰۷ هزار بشکه از نفت ایران در سال میلادی گذشته خبر داد که تحلیلگران معتقدند این رقم مربوط به نفت دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم‌ها توقیف کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور کل نفت خام وارداتی آمریکا در سال میلادی گذشته را ۲۲۹۱ میلیون بشکه اعلام کرده است که ۲۷۰ میلیون بشکه از این رقم معادل ۱۲ درصد از منطقه خلیج فارس بوده است.

همچنین کل واردات نفت خام آمریکا از اوپک در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۵۷ میلیون بشکه بوده که حاکی از وابستگی ۱۶ درصدی آمریکا به نفت تولیدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت است.

عربستان بزرگ‌ترین تامین کننده نفت وارداتی آمریکا در میان اعضای اوپک بوده و ۱۶۶ میلیون بشکه نفت در سال میلادی گذشته به این کشور صادر کرده است. عراق با صادرات ۸۹ میلیون بشکه‌ای در رده دوم و نیجریه با ۳۴ میلیون بشکه در رتبه سوم از این نظر قرار داشته‌اند.

بر اساس آمار رسمی آمریکا، این کشور از ایران نیز در سال ۲۰۲۲ نفت وارد کرده است.

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا این کشور در سال میلادی گذشته ۵۰۷ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده، که اگرچه رقم ناچیزی است، اما با توجه به قطع بودن روابط تجاری و سیاسی دو کشور و وضع تحریم‌های سختگیرانه علیه ایران از سوی واشنگتن قابل تامل است.

به عقیده تحلیلگران رقم ۵۰۷ هزار بشکه نفت وارداتی آمریکا از ایران مربوط به نفت دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم‌ها توقیف کرده است.

نفت دزدی از ایران در آمار واردات آمریکا

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها