دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با سفیر دانمارک:

کودک ایرانی از دانمارک به والدینش بازگردانده شود

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با سفیر دانمارک خواستار بازگرداندن کودک ایرانی به نام «داریوش» به والدینش شد.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌ آبادی در دیدار اخیر با «جسپر وار» سفیر دانمارک با اشاره به جدا کردن یک فرزند ایرانی از والدینش از سوی دولت دانمارک، با وجود مخالفت پدر و مادرش، موضوع جدایی داریوش و نگرانی‌های جدی مادر این کودک ایرانی را مورد توجه قرار داد و خواستار همکاری لازم برای کمک به بازگشت این کودک به ایران شد.

غریب‌آبادی ضمن ابراز نگرانی از سلامتی داریوش، افزود: شرایط والدین این فرزند اصلا مناسب نیست. فرزند آنها دارای وضعیت خاص فیزیکی است که باید در یک مرکز خاص نگهداری شود که در ایران هم می‌تواند این اتفاق بیافتد اگرچه پیشتر مقامات دانمارکی گفته‌اند که این تصمیم توسط دادگاه گرفته شده اما این موضوع از نظر ما اقدامی خلاف منافع عالیه کودک و خانواده وی بوده است. دادگاه درباره فرزندی تصمیم‌گیری کرده که مادرش تبعه دانمارک نیست و در آنجا اقامت ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: دولت دانمارک باید راهکاری برای حل این معضل و تصمیم ناعادلانه ارائه کند. نهادهای مرتبطی که درگیر موضوع هستند، می‌توانند راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنند. اگر داریوش به ایران فرستاده شود، به یک مرکز تخصصی برای نگهداری فرستاده خواهد شد که امکانات و شرایط خوبی دارد.

سفیر دانمارک نیز گفت: در دانمارک این امر زیاد شایع نیست که کودک را از والدین او جدا کنند، بلکه تنها در موارد بسیار جدی آن هم به ندرت این اتفاق می‌افتد. بدیهی است که والدین همواره می‌خواهند کنار کودک خود باشند تا اینکه کودک آنها به مراقبان دیگری سپرده شوند؛ در نهایت، قرار شد تعاملی سه جانبه بین ایران و دانمارک و سازمان بهزیستی شکل گیرد تا در این زمینه راه‌حلی پیدا شود.

سرپرستی داریوش حیدری چند سال پیش به حکم دادگاه خانواده دانمارک از پدر و مادر سلب و به شهرداری محل اقامت واگذار شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به اتباع ایرانی در خارج از کشور تاکنون تلاش‌های فراوانی را به ویژه از سوی سفارت کشورمان در دانمارک در راستای بازگرداندن این کودک به آغوش خانواده انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها