توسط استاندار بوشهر انجام شد؛

افتتاح نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی

احمد محمدی زاده در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی بوشهر به افزایش تولید میگوی پرورشی اشاره کرد
کد خبر: ۱۳۹۸۲۸۲

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی بوشهر با اشاره به افزایش تولید میگوی پرورشی با روش‌های نوین اظهار داشت: با کمک متخصصان و سرمایه گذاران و استفاده از روش‌های نوین و با مدیریت انجام گرفته، بهره‌وری در مزارع پرورش میگو از ۲۶ به ۳۸ هزار تن رسیده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و با افزایش بهره‌وری میزان تولید باید به ۱۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی افزود: سال آینده با تکمیل چرخه ارزش میگو شامل تولید لارو، غذای با کیفیت، افزایش بهره وری و فرآوری و سردخانه‌ها و افزوده شدن یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جدید آماده سازی شده، میزان تولید میگوی پرورشی در استان افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت تامین خوارک آبزیان در استان بوشهر عنوان کرد: تا سال گذشته ۱۲ تا ۱۳ هزار تن غذای میگو در استان تامین می‌شد این در حالی است که نیاز استان با توجه به ظرفیت‌های موجود ۸۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سه واحد تامین خوراک میگو در دهه فجر در استان بوشهر ظرفیت موجود استان به ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

محمدی زاده تصریح کرد: با دستور رئیس جمهور یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین باید برای پرورش میگو به جوانان این استان واگذار شود که در این راستا تاکنون ۷۰۰ هکتار در منطقه دیلم در هفته دولت واگذار شده و همچنین ۶۰۰ هکتار جدید در شیف غربی به ۶۲ تعاونی برتر که صاحب امتیاز بودند واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: نکته مهم این است که به جای واگذاری قطعه‌های بزرگ به سرمایه‌گذاران، قطعه‌های کوچک به جوانان آن هم جوانانی که در روستاهای اطراف حوضچه‌های پرورش میگو هستند، فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی و ایثارگران طبق فراخوان و امتیازبندی واگذار می‌شود.

محمدی زاده تاکید کرد: به مردم استان بوشهر اطمینان می‌دهم در این ۲ واگذاری حتی یک هکتار زمین بدون فرایند واگذاری با دستور مستقیم و غیر مستقیم هیچ شخصی واگذار نشده و همه کارها براساس فراخوان و امتیاز بندی در حال انجام است و تلاش شده کسانی که مستحق هستند مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت پرورش ماهی در قفس گفت: در مهر ۱۴۰۰ ظرفیت تولید قفس‌های پرورش ماهی در دریا حدود سه هزار و ۵۰۰ تن بود اما امروز این ظرفیت به ۱۱ هزار تن رسیده و باید طی سه سال آینده به ۶۰ هزار تن افزایش یابد.

استاندار بوشهر گفت: امروز شرایط ذخایر آبزیان در دریا مناسب نیست و اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس فرصتی است تا دریا نفسی بکشد و ذخایر بازسازی و تقویت شود.

وی ادامه داد: مهمترین ضعف استان بوشهر در زمینه پرورش ماهی در قفس، تولید بچه ماهی است که با توجه به وارداتی بودن آن از سرمایه گذاران این بخش حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: صنعت پرورش ماهی در قفس برخلاف پرورش میگو به زیرساخت‌های خیلی خاصی نیاز ندارد و با توجه به ویژگی‌های خاص خلیج فارس امکان رونق این صنعت در استان وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات با حضور ۲۱ استان کشور امروز در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر آغاز به کار کرد و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها