رئیس پلیس راهور گفت: سالانه ۳ هزار کودک در تصادفات به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی، جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۱۳۹۷۰۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در حاشیه رزمایش پلیس بزرگراه در جمع خبرنگاران با تبریک دهه مبارک فجر از تلاش پلیس راهور در راستای توسعه و ارتقای توان و تحرک عملیاتی و اجرای هفتمین مرحله رزمایش پلیس راهور با حضور سردار فرماندهی کل انتظامی کشور خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه ۱۳ کلانشهر حوزه بزرگراهی را در بر می گرفت و تصادفات در این سیزده کلانشهر داشتیم بر آن شدیم تا پلیس بزرگراه را در آنها توسعه دهیم و پلیس بزرگراه در کنار دیگر گشت های محسوس و نامحسوس فعالیت داشته و با رانندگان پرخطر و کسانی که تخلفات حادثه ساز انجام می دهند برخورد کند.

سردار هادیان فر تصریح کرد: در برنامه امروز افتتاحیه مرکز پاسخگویی پلیس راهور نیز برگزار شد که این مرکز به صورت شبانه روزی ۲۱ خدمت از جمله شماره گذاری، اجرائیات، گواهینامه، تصادفات و غیره را به متقاضیان به صورت تلفنی ارائه می دهد؛ همچنین ساختمان شهید سلیمانی که در آن موزه پلیس راهور قرار دارد و همچنین مرکز آموزش و تحقیقات نیز با حضور سردار رادان افتتاح شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع تصادفات و پویش۱۸۱۸ پرداخت و گفت: سالانه حدود ۱۷ هزار جان باخته و ۳۰۰ هزار مصدوم حاصل تصادفات رانندگی است؛ همچنین ۳ هزار نفر از کودکان و افرادی که در سن رشد هستند نیز به صورت بی گناه در تصادفات جان می بازند که حاصل سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی است.

سردار هادیانفر به برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: در این برنامه به شاخص ۳۱ درصد کاهش رسیدیم اما در توسعه هفتم باید به ۵۰ درصد برسیم که امروز سردار رادان اعلام کرد که در طول سه سال باید به ۶۰ درصد کاهش برسیم.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور به بحث هوشمندسازی پلیس در حوزه خدمات گواهینامه و غیره پرداخت و گفت: درصددیم تا طرح اجرایی کروکی هوشمند در سراسر کشور اجرایی شود؛ همچنین در تحول سیستمی، کاهش فرآیندها و زمان رسیدگی بیش از ۸۰ درصد مراجعان از عملکرد پلیس اعلام رضایت داشته اند.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور درباره حذف 2 درصد افزایش عوارض خودروها و اعمال جریمه توسط پلیس راهور گفت: در سال‌های گذشته بنابر شکایتی که در دیوان عدالت کشور مطرح شد، تصمیم بر این شد تا شهروندان یا عوارض خودروهای خود را پرداخت یا جریمه بدهند که بنابر رای صادر شده و پیگیری‌های شهرداری برای کسب درآمد بیشتر از طریق جذب عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک رای را به نفع آنها صادر و عوارض را قانونی اعلام کردند.

سردار هادیان فر گفت: خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح می شوند باید عوارض پرداخت کنند بنابراین دلیلی برای اعمال جریمه وجود ندارد اما اگر در بحث عوارض تجدید نظر شده و یا به مبلغ جریمه اضافه و اصلاحات انجام شود، ما نیز به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: جریمه ورود به محدوده طرح زوج و فرد مبلغ 109 هزار تومان است که در شرایط آلودگی و اضطرار باید خودروهای متخلف بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها