«جام‌جم» چالش‌های حداقل مزد منطقه‌ای را بررسی می‌کند

تصمیم تازه برای دستمزد کارگران

جزئیات نخستین جلسه کمیته مزد ۱۴۰۲

سبد معیشت باید ملاک تعیین دستمزد کارگران باشد

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره برگزاری جلسه کمیته مزد گفت:مقرر شد از جلسات بعدی کمیته دستمزد داده های لازم برای عدد و رقم سبد معیشت از سوی نمایندگان دولتی ارائه شود.
نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره برگزاری جلسه کمیته مزد گفت:مقرر شد از جلسات بعدی کمیته دستمزد داده های لازم برای عدد و رقم سبد معیشت از سوی نمایندگان دولتی ارائه شود.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته مزد 1402 در روز چهارشنبه12 بهمن ماه 1401 با حضور شرکای اجتماعی گفت: خواسته کارگران مانند سال‌های قبل توجه به دو موضوع اصلی یعنی نرخ تورم و سبد معیشت است.

وی گفت: دستمزد باید با توجه به نرخ تورم و به‌ گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار بربیایند بنابراین برای ما سبد معیشت و محاسبه‌ آن، اولویت اصلی است.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در ارتباط با ادعای تورم‌زا بودن دستمزد که از هفته‌های قبل توسط برخی نمایندگان و مقامات دولت مطرح شده نیز گفت: دستمزد کارگران هیچ وقت تورم زا نیست, تورم را نمی سازد بلکه دنباله‌روی تورم است؛ دستمزد هیچ زمان پیشتاز تورم نبوده و نخواهد بود؛ بنابراین معادله را برعکس متوجه شده‌اند.

وی درباره اینکه عده ای می گویند نرخ ها قرار است به شهریور 1400 برگردد گفت: ما بارها اعلام کرده ایم اگر موفق شدند و قیمت ها و تمام قیمت ها را به شهریور 1400 بازگردانند, ما به دنبال افزایش دستمزد نیستیم.

تاجیک بیان کرد:مقرر شد نمایندگان دولتی داده های لازم برای محاسبه سبد معیشت را در جلسه بعدی ارائه دهند. با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان سال نداریم و با توجه به اینکه چارچوب محاسبه سبد معیشت مشخص است, داده های لازم را بیاورند تا در جلسه بررسی و بتوانیم در کوتاه ترین زمان عدد سبد معیشت را به دست آوریم تا بتوانیم وارد جلسات شورای عالی کار شویم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:جلسات کمیته دستمزد 1402 از این پس سه شنبه ها ساعت 16بعد ازظهر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها