نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز در دیدار با انجمن فولاد آذربایجان عنوان کرد؛

بازخوانی چالش‌های صنعت فولاد استان

 نماینده ولی فقیه در استان در شرکت فولاد ماهان تبریز با اشاره به موفقیت های کشور در صنعت فولاد، گفت: حوزه صنعت را باید به اهالی آن بسپاریم تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم.
کد خبر: ۱۳۹۶۸۹۳

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم 12 بهمن با حضور در جشن میلاد با سعادت امام جوادالائمه (علیه الاسلام ) و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولان ارشد استانی، تعدادی از فعالان اقتصادی استان و مدیرعامل و کارکنان فولاد ماهان تبریز در این شرکت برگزار شد، گفت: ایمان و اعتقاد مردم از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

 

وحدت، رمز پیروزی انقلاب اسلامی

وی با اشاره به حضور پرشور مردم آذربایجان شرقی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وحدت آحاد مردم در جریان انقلاب اسلامی موجب شده بود که همه بیایند و تمام اقشار جامعه در انقلاب حضور داشتند، و همین وحدت یکی از عوامل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل اصلی و مهم انقلاب، رهبری های صحیح و پیامبرگونه حضرت امام راحل بود.

وی خطاب به مسئولین استانی گفت: ایجاد فرصت هایی برای شادی و با نشاط کردن و باهم بودن مردم لازم است و اسلام با شادی  مخالف نیست، امامان ما نیز فرموده‌ اند در شادی ما شاد باشید.

آل هاشم ادامه داد: تمام افرادی که مسئولیت دارند نسبت به ایجاد امید برای آینده تلاش کنند، مشکلات با امیدواری نسبت به آینده قابل رفع است.

وی در ادامه در رابطه با پیشرفت های فرهنگی انقلاب اسلامی، گفت: تحولی که در جوانان در دوران انقلاب اسلامی ایجاد شده است حائز اهمیت است، البته در این مدت ریزش هایی داشته ایم که طبیعی است اما در مقابل چه رویش هایی داشتیم.

 

رمز موفقیت کشور توجه به تولید ملی است

وی در رابطه با سایر پیشرفت های مهم، خاطرنشان کرد: در حوزه فولاد ببینید در کشور چه پیشرفت هایی صورت گرفته است، رمز موفقیت کشور تقویت تولید ملی و ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی است.

آل هاشم خاطر نشان کرد: حوزه صنعت را باید به متخصص و اهل آن سپرد تا بتوانیم شاهد شکوفایی و رشد آن باشیم.

وی در پایان سخنان خود برای برادران دلال قدیم و تمام کسانی که برای شکوفا شدن تولید در کشور تلاش می کنند، آرزوی توفیق کرد.

 

دستیابی به موفقیت با اتکا به برنامه ریزی و تلاش

مدیر عامل شرکت فولاد ماهان تبریز نیز در این مراسم گفت: این شرکت با تلاش و پشتکار جوانان توانسته است با رفع موانع به قله های رفیع پیشرفت دست یابد.

یعقوب دلال قدیم افزود : موفقیت‌های که امروز  علیرغم شرایط سخت تحریم در صنایع کشور و از آن جمله شرکت فولاد ماهان تبریز بدست آمده نتیجه همت عالی جوانان و با برنامه ریزی های مدون بوده است .

 وی در ادامه حادثه تلخ زلزله خوی را مورد اشاره قرار داد و گفت : همه ما با آنچه که در توان داریم در کنار هموطنان عزیزمان در منطقه زلزله زده خوی هستیم و در این راستا مبلغی را جهت کمک به تامین اقلام ضروری و مورد نیاز در اختیار آنان قرار خواهیم داد .

 

بومی سازی برای کاهش اثر تحریم ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های توسعه ای این شرکت خاطرنشان کرد: برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت توسعه ای در شرکت تدوین و با توجه ویژه به بومی سازی ماشین آلات برای کاهش اثرات تحریم ها اقدام خواهیم نمود .

عضو هیات مدیره انجمن فولاد آذربایجان همدلی ، همراهی و تعامل مسئولان استانی را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت : رونق تولید و تسهیل روند فعالیت واحد های صنعتی جز در سایه حمایت این عزیزان قابل تحقق نبود و در ادامه مسیر نیز دلگرم به تداوم همین روند هستیم .

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهیدان ذاکر، برگی، هوشیار، عدالت اکبری، رنجبر آذرفام و تنی چند از خانواده شهدای معظم حکم آباد تبریز تجلیل بعمل آمد.

 

ضرورت حضور صنعتگران با تجربه برای ارتقا جایگاه اتاق بازرگانی تبریز

یعقوب دلال قدیم در حاشیه این مراسم در خصوص اهمیت اتاق بازرگانی تبریز به خبرنگاران گفت: اتاق بازرگانی تبریز نقشی پررنگ در مناسبات اقتصادی کشور و منطقه دارد و می تواند در عرصه بین المللی نیز موثر باشد.

مدیرعامل فولاد ماهان تبریز ادامه داد: این جایگاه منحصر به فرد، ایجاب می کند تا صنعتگرانی فعال، با تجربه و متخصص در هیئت مدیره اتاق بازرگانی تبریز حضور یابند تا بتوانند عملکردی متناسب با جایگاه این اتاق را به نمایش گذاشته و جایگاه اتاق تبریز را ارتقا دهند.

دلال قدیم در پایان سخنان خود، گفت: این ضرورت من را مجاب کرد تا در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز شرکت کنم تا بتوانم آنچه در توان دارم را برای ارتقا جایگاه اتاق بازرگانی تبریز و بهبود وضعیت صنعتگران آذربایجان شرقی، انجام دهم.

 

فولاد ماهان تبریز بر قله های افتخار

شرکت فولاد ماهان تبریز، تولیدکننده انواع قوطی، لوله و پروفیل و انواع چارچوب فلزی و پروفیل از ورق فولادی است که فعالیت خود را از سال 1390 در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و با ظرفیت 20 هزار تن شروع کرد و ظرفیت خود را به 60 هزار تن در سال افزایش داد. محصولات تولیدی این مجموعه در حال حاضر مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی است و همین مساله باعث شده است تا فولاد ماهان تبریز موفق به اخذ نشان ملی استاندارد گردد. البته این تنها موفقیت این مجموعه صنعتی نیست، بلکه فولاد ماهان تبریز در کارنامه خود عنوان های واحد نمونه کارگری، صادرکننده نمونه غیرنفتی آذربایجان شرقی و واحد نمونه صنایع فلزی در گرامیداشت روز صنعت و معدن را نیز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها