نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه اقتصاد ملی باید در دست مردم باشد، گفت: اقدامات بزرگی در حوزه اقتصادی در حال انجام است که برای دستیابی به موفقیت، تمام نهادهای متولی باید با هم همکاری کنند.
کد خبر: ۱۴۰۳۳۴۳

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار جمعی از مدیران شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با وی، با اشاره به اهمیت نامگذاری شعار امسال به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: برای تحقق حقیقی و عملیاتی شعار سال همکاری تمام مسئولان با یکدیگر ضروری است.

وی استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات ۱۰۰ درصدی برای تحقق شعار سال را ضروری دانست و افزود: تمام اقدامات باید به صورت جدی انجام شود.

حجت الاسلام آل هاشم به برخی از الزامات عملیاتی شدن شعار سال اشاره کرد و گفت: همکاری مسئولان، پیگیری اقدامات، مشارکت دادن مردم در رابطه با مسائل رشد اقتصاد و رشد تولید، دانش بنیان کردن اقتصاد ملی و بهره گیری از افراد تحصیلکرده و متخصص از جمله موارد اساسی برای دستیابی به تحقق شعار است.

وی همچنین با اشاره به عملیاتی شدن انتقال حساب های شرکت مس سونگون به استان گفت: آذربایجان شرقی یک استان معدنی است و در رابطه با بخش معدن کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم.

ایجاد تورم در جامعه خط قرمز صنعت، معدن و تجارت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایجاد تورم در جامعه خط قرمز سازمان است، اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال و رضایتمندی مردم و صاحبان کسب و کار انجام خواهیم داد و در این راستا، از حدود ۵۶ هزار مورد بازرسی در سال گذشته برای پنج هزار و ۴۰۰ فقره متخلف پرونده تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

صابر پرنیان با بیان اینکه روند بازرسی ها بر اقلام اساسی در بازار ادامه دارد، گفت: برخی از کالاهای اساسی مانند گوشت مرغ در حوزه نظارت سازمان جهاد کشاورزی است که در این زمینه با همکاری های لازم پیگیر موارد لازم هستیم.

وی با قدردانی از نماینده ولی فقیه، وی را محور وحدت و محور همسویی و حرکت واحد در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به این که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده بر این اساس برنامه هایی به منظور هدفگذاری در این راستا اتخاذ شده است.

پرنیان افزود: سازمان صمت در راستای رشد تولید در استان راه اندازی بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و بیش از ۲۰۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی را برای امسال هدفگذاری کرده است.

وی همچنین با اشاره به هدفگذاری برای افزایش محصول ۴۰۰ واحد تولیدی در استان اضافه کرد: سال گذشته رکورد تولید ۳۱ هزار دستگاه تراکتور و رکورد ۳۵ ساله تولید گیربکس در شرکت چرخشگر، رکورد تولید موتور در شرکت ایدم، رکورد تولید در آهنگری تراکتورسازی، در استان شکسته شد.

افزایش ۶۴ درصدی واگذاری زمین صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ۶۰۴ قطعه زمین صنعتی برای شروع سرمایه گذاری های جدید در شهرک های صنعتی استان در سال گذشته واگذار شد که ۶۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت و در این زمینه آذربایجان شرقی رتبه اول واگذاری زمین در شهرک های صنعتی کشور را دارد.

پرنیان با اشاره به اهمیت تسهیل امور ۲ هزار و ۷۷۰ طرح در دست اجرا، گفت: ستاد تسهیل استان جزو برترین ستادهای تسهیل و رفع موانع کشور است به طوری که در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته تقریبا تمام کارخانه های استان حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کردند و کمترین مشکل کارگری را در استان داشتیم.

پرنیان با اشاره به توانمندی بخش صنعت در استان گفت: با راه اندازی ۲۵۰ واحد صنعتی جدید در استان در رتبه سوم کشور قرار داریم و رتبه دوم کشور در صدور جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری در اختیار استان است.

وی ادامه داد: صدور ۲ هزار فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه گذاری های جدید نشاندهنده میزان علاقه مندی به سرمایه گذاری در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حوزه تجارت خارجی به منظور توسعه مبادلات تجاری با کشورهای هدف تحول اساسی در روند فعالیت میزهای تجاری ایجاد کرده ایم.

تدوین برنامه‌های ویژه اکتشافی

پرنیان با اشاره به اقدامات چشمگیر در بخش معدن گفت: با وصول ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن، میزان وصول از این محل در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل ۲.۵ برابر رشد یافت که در این زمینه رتبه نخست کشور را در اختیار داریم.

وی با اشاره به ضرورت شفاف سازی فعالیت معادن افزود: اطلاعات تمام معادن استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: علاوه بر صدور شناسنامه برای تمام معدن استان، برای فعال شدن تمام معادن تعطیل نیز برنامه داریم.

پرنیان افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد تا هم جلوی خام فروشی گرفته شود و هم معادن تعطیل به چرخه تولید بازگردد.

وی با بیان این که برنامه های اکتشافی ویژه ای برای امسال تدارک دیده شده است، گفت: امسال تلاش خواهیم کرد تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری تحول ویژه ای در این حوزه ها ایجاد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها