عضو بنیاد ملی نخبگان از امکان آموزش رایگان و استعدادیابی برای ۱۰۰ هزار دانش آموز در مناطق محروم کشور و دختران افغان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۴۶۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، پیمان سرحدی درباره آمار کودکان بازمانده از تحصیل طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ عنوان کرد: براساس اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس این عدد به نزدیک یک میلیون نفر رسیده و طبق آمار بیشترین تعداد کودکان محروم از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان هستند. همچنین ۱۴۱ هزار دانش‌آموز بازمانده و ترک تحصیلکرده در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی، مسائل فرهنگی، فقر و... بیشترین علت این اتفاق است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با وجود وسعت جغرافیایی زیاد و بالاترین میزان پراکندگی جمعیت در میان استان‌ها، عنوان «کمترین آمار بهره‌مندی از فضای آموزشی استاندارد» و «بالاترین آمار بازماندگان از تحصیل» کشور را داراست. با توجه به اهمیت دانش‌آموزان در فردای بهتر یک جامعه توجه به امر آموزش و ایجاد زمینه‌های درست پرورش توانایی‌ها اهمیتی بیش از گروه‌های دیگر سنی دارد و نیازمند مشارکت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی گروه‌های مختلف جامعه است.

سرحدی گفت: در همین راستا کمپینی با هدف کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان مناطق محروم ایران و همچنین آموزش معلولین جسمی حرکتی و دختران بازمانده از تحصیل کشور افغانستان باعنوان «همدل گارنت» راه‌اندازی شده که قرار است با همراهی مردم، داوطلبان و سازمان‌های مردم نهاد از یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ برای تحقق رویای کودکان و نوجوانان آغاز به کار کند.

مدیر آکادمی گارنت ادامه داد: این کمپین به عنوان یک تعهد اجتماعی، در راه کمک به کودکان و نسل آینده‌ساز کشور قدم برمی‌دارد و وظیفه خود می‌داند که به آنهایی که به دلیل کمبودهای مالی از تحصیل بازمانده‌اند کمک کند تا بتوانند همزمان با تحصیل، مهارت‌هایی کسب کنند که می‌تواند در آینده شغلی آن‌ها بسیار مؤثر باشد. همچنین با توجه به اتفاقات ناگوار روی داده در کشور افغانستان و محرومیت دختران دانشجو، این کمپین در نظر دارد تا بصورت رایگان اقدام به استعدادیابی و آموزش دختران افغانستان کند.

سرحدی از گروه های فعال در شناسایی کودکان مناطق محروم درخواست کرد با ارتباط با گارنت، جامعه هدف مورد نظر را معرفی کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها